اپل تشخیص اثرانگشت را به مک‌بوک ایر 12 اینچی و مجیک ماوس خود اضافه می‌کند

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای گسترش فناوری Touch ID خود برای افزودن قابلیت تشخیص اثر انگشت در لپ‌تاپ‌ها و لوازم جانبی خود باشد تا پیش از توسعه‌ی بیشتر Apple Pay، دستگاه‌های بیشتری را قادر به پشتیبانی از سرویس پرداخت خود کند.
تبلیغات

 مک بوک ایر 12.1 اینچی که منتظر معرفی آن با نمایشگر رتینا هستیم ممکن است به حسگر اثرانگشت اختصاصی اپل یعنی Touch ID نیز مجهز شود. گفته می‌شود این سنسور در قسمت بالایی ترک پد لپ‌تاپ جای خواهد گرفت. این خبر از منابع تامین قطعات اپل و توسط یکی از وب‌سایت‌های خبری تایوانی که بر مسائل مربوط به اپل متمرکز است بدست آمده و صحت آن‌ها با قطعیت قابل تایید نیست. علاوه بر این مورد، تصور می‌شود مجیک ماوس و مجیک ترک‌پد اپل نیز برای پشتیبانی از قابلیت‌های بیومتریک بروزرسانی خواهند شد.

این مساله می‌تواند مقدمه‌ای برای دسترس قرار دادن سرویس Apple Pay برای اجرای پرداخت‌های آنلاین باشد. در حال حاضر سرویس پرداخت اختصاصی اپل تنها در محل پایانه‌های فروشگاهی بوسیله‌ی NFC و درون اپلیکیشن‌های iOS قابل استفاده است. گسترش خدمات پرداخت اپل در وب، موجب رویارویی مستقیم اپل با سرویس‌های نام‌آشنایی همچون PayPal و خدمات پرداخت آمازون خواهد شد.

PayPal که هم‌اکنون یکی از زیرمجموعه‌های eBay به شمار می‌رود در تلاش است خود را از این غول حراجی آنلاین جدا کرده و آمادگی بهتری برای مقابله با نبرد پیش رو با گوگل و اپل در حوزه‌ی پرداخت آنلاین پیدا کند.

اگرچه در حال حاضر صحت این شایعات قابل تایید نیست، اما منبع این خبرها یعنی AppleCorner سابقه‌ی خوبی در نفوذ اطلاعاتی به زنجیره‌ی تامین اپل در آسیا داشته است. سال گذشته این وب‌سایت تصویر یکی از قسمت‌هایی که ادعا می‌شد مربوط به آیپد ایر 2 است را منتشر کرد که در نهایت مشخص شد کاملا صحت داشته است.

در هر صورت دور از انتظار نیست که اپل در حال تلاش برای گسترش نفوذ زود هنگام خود در زمینه‌ی سیستم‌های پرداخت و تراکنش مالی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات