با توجه به اغلب رندرها، پرچمدار One M9 اچ‌تی‌سی دوربین دوگانه نخواهد داشت

سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
اگرچه تصاویر و اطلاعات فاش شده و رندرهای منتسب به یک دستگاه اندکی موجب کلافگی هستند اما موجب می‌شوند بازار گمانه‌زنی‌ها در خصوص دستگاه‌ها همچنان داغ بماند. در مدت اخیر با تصاویر رندر متعددی از پرچمدار One M9 اچ‌تی‌سی روبرو بوده‌ایم که اغلب آن‌ها بر روی یک دوربین در قسمت پشتی دستگاه اتفاق نظر داشته‌اند.
تبلیغات

بی‌تردید، چند ماه گذشته دوران خوش رندرها و تصاویر فاش شده بوده است. طبق معمول، هر ساله در چنین زمانی که مدتی با کنگره جهانی موبایل فاصله داریم می‌توان انتظار انواع مشخصات فنی و تصاویر فاش شده و گاهی رندرهایی که راه خود را به دنیای آنلاین باز می‌کنند را داشت. با این حال به نظر می‌رسد امسال شباهت چندانی به گذشته ندارد. البته که هجوم این همه رندر و تصاویر منتسب به پرچمداران دنیای موبایل چندان دور از انتظار نیست. امسال دو دستگاه بسیار مطرح را در افق شاهد هستیم که قرار است هر دو در یک روز و با فاصله‌ی چند ساعت به دنیا معرفی شوند. گلکسی اس 6 سامسونگ و One M9 اچ‌تی‌سی هر دو به شدت مورد انتظار هستند و این بار برای هر دوی آن‌ها شایعات جذابی به گوش می‌رسد. انتظار می‌رود این دو پرچمدار، هر دو از نظر طراحی، ظاهر و سطح عملکرد نمایانگر دستگاهی جدید بوده و تنها یک ارتقای ساده از نسل قبل نباشند.

سامسونگ و اچ‌تی‌سی طی مدت اخیر به اندازه‌ای بر ظاهر جدید دستگاه‌های خود تاکید کرده‌اند که دست و بال رندر کننده‌ها به اندازه‌ی حوزه‌ی تصور و خلاقیت‌شان باز شده است. جالب است که تصاویر بدست آمده از گلکسی اس 6 و رندرهای مربوط به آن، تا حدود زیادی دارای انسجام بوده و همگی شباهت اساسی به یکدیگر دارند. بنابراین از دو حالت خارج نیست؛ یا آنقدر اطلاعات بدست آمده دقیق هستند که آنچه شاهدش هستیم بسیار شبیه به نتیجه‌ی نهایی خواهد بود، یا همگی اطلاعات پایه‌ای این تصاویر اشتباه هستند.

در هر حال در خصوص One M9 اچ‌تی‌سی که با نام رمز هیما شناخته می‌شد با مشخصات فنی و در نتیجه رندرهای به نسبت پراکنده و متفاوتی روبرو بوده که تصور حقیقت و جداسازی آن از خیال را دشوار می‌کند. با وجود این، یکی از قسمت‌هایی که به نظر در اغلب رندرها و طرح‌ها مشترک بوده، فاصله گرفتن اچ‌تی‌سی از ماژول دوگانه‌ی دوربین است. تمامی رندرهای ارائه شده توسط سازندگان قاب‌های محافظ چنین نشان می‌دهند که از دیدگاه آن‌ها، پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی بدون تردید به یک دوربین مجهز خواهد شد و سنت نسل قبل را دنبال نخواهد کرد. البته قابل اتکا و اطمینان بودن این رندرها هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

یکی دیگر از خصوصیات مشترک در شایعات و تصاویر منتسب به One M9، نشان از تجدید نظر احتمالی اچ‌تی‌سی بر قسمت اسپیکرها دارد. به بیان کوتاه، به نظر می‌رسد طراحان اچ‌تی‌سی اسپیکرهای معروف پرچمدار خود را بیشتر از پیش به لبه‌های دستگاه کشیده و طراحی نازک‌تری به آن بخشیده‌اند. با این حال باز هم تعدادی از رندرها که نشانگر دوربین یگانه در قسمت پشتی دستگاه هستند، طرح شبکه‌ای قدیم را برای بخش اسپیکرها به تصویر کشیده‌اند که موجب می‌شود در انتخاب گزینه‌ی صحیح به تردید بیافتیم. بنابراین به نظر می‌رسد در این مرحله هنوز نمی توان به رندرها اطمینان کرد.

به هر صورت، فاصله‌ی چندانی با کنگره جهانی موبایل و معرفی رسمی پرچمداران جدید نداریم. باید منتظر ماند و دید این تصاویر، رندرها و مشخصات فنی در حقیقت موجب بالا رفتن انتظارات کاربران شده‌اند یا اچ‌تی‌سی و سامسونگ بهتر عمل خواهند کرد. ما در زومیت تلاش خواهیم کرد تمامی مسائل مربوط به این رویداد را با سرعت و کیفیت مناسب پوشش دهیم.

دیدگاه شما چیست؟ تصور می‌کنید One M9 اچ‌تی‌سی با ماژول دوربین دوگانه همراه خواهد شد یا نتایج نه چندان مناسب این دوربین در پرچمدار قبلی موجب شده اچ‌تی‌سی بار دیگر به فکر افتاده و به تجدید نظر بپردازد؟‌ ترجیح شما در خصوص طراحی قسمت اسپیکرها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات