ویژگی‌ مربوط به کنترل سلامت از اپل‌واچ حذف شد

سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
اپل در سپتامبر سال گذشته زمانی‌که از ساعت خود پرده برداری کرد، رسما اعلام کرد که این گجت دارای ۱۰ سنسور برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به سلامت خواهد بود. به گزارش روزنامه‌ی وال‌استریت، تمامی قابلیت‌های مربوط به این سنسورها به دلیل ناسازگاری حذف شدند.
تبلیغات

 اپل حدود چهار سال است که با تمرکز بر سلامتی و تناسب اندام ساعت هوشمند خود را توسعه داده است. هدف از ساخت اپل‌واچ، ترکیب قابلیت‌های تمام ساعت‌های هوشمند موجود در بازار و ارائه‌ی این ویژگی‌ها به عنوان یک مجموعه‌ی کامل به کاربر بوده است. پیش از این نیز به بررسی تمامی قابلیت‌های ساعت اپل پرداخته‌ایم.

 ساعت اپل دارای ویژگی‌های منحصر بفرد برای تناسب اندام و سلامت است. توسط سنسورهای موجود در این گجت می‌توان میزان استرس، ضربان قلب، فشار خون و میزان اکسیژن موجود در خون را اندازه‌گیری کرد. اخیرا مشکلاتی در زمینه‌ی نظارت و سازگاری باعث شد تا توجه اپل از بخش سلامت ساعت گرفته شده و تمرکز این کمپانی در بخش‌های دیگر این محصول معطوف شود. سنسورهای مرتبط با سلامت، برای کاربرانی که پوست پرمو و یا خشکی دارند نتایج غیرواقعی نداشته و روی دست افرادی که مچ کوچک‌تری دارند نیز به خوبی جای می‌گیرد. اپل برای ارائه این قابلیت‌ها حتما باید از سازمان غذا و دارو آمریکا تاییدیه می‌گرفت؛ به همین دلیل تمامی ویژگی‌های مربوط به سلامت از نسخه‌ی اولیه ساعت حذف شده و به نظر می‌رود در نسخه‌های آینده این گجت ارائه شوند.

هفته‌ی گذشته تیم‌کوک گفت که با هدف تغییر در سبک زندگی کاربران، اپل‌واچ با تمامی امکانات جدید ارائه خواهد شد؛ این قابلیت‌ها شامل اعلان‌ها، کنترل صوتی، ارسال و دریافت پیام و انجام تراکنش‌های مالی توسط سیستم Apple Pay است. کوک عرضه اپل‌واچ را در ماه آوریل تایید کرد و طبق گزارش وال‌استریت برای سه ماه اول اپل حدود ۵ تا ۶ میلیون از این محصول را تولید خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات