عینک هوشمند سونی با قیمت ۸۴۰ دلار از اسفند ماه به فروش می‌رسد

سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
سونی تاکنون با ایده‌هایی همچون ساخت هدست قصد رقابت با گوگل گلس را داشته است. اما این شرکت چند وقتی است این رویکرد را کنار گذاشته و حال به عرصه ساخت دستگاه‌های پوشیدنی مربوط به تکنولوژی واقعیت افزوده وارد شده است.
تبلیغات

عینک هوشمند در حال توسعه سونی هنوز برای مصرف کننده نهایی قابل استفاده نیست اما ماه قبل گفته شده که SmartEyeGlass SED-E1 Developer Editon ماه مارس ۲۰۱۵ با قیمت ۸۴۰ دلار به فروش خواهد رسید.

چندی پیش مایکروسافت در کنفرانس معرفی آخرین ساخت ویندوز ۱۰ از یک عینک واقعیت افزوده با نام هولولنز پرده برداشت. سونی نیز با تکنولوژی "Holographic waveguide" قصد ورود به این عرصه را دارد. در این تکنولوژی لنز‌های ۳ میلی‌متری AR اطلاعات مختلف را مستقیم در برابر چشمان کاربر می‌گذارد.

SmartEyeglass

در هر حال همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید، ایده ساخت چنین وسیله‌ای بیشتر رقابت و شباهت با گوگل گلس بوده تا هولولنز مایکروسافت. این عینک هوشمند ساخت کمپانی ژاپنی می‌تواند به گوشی هوشمند اندرویدی شما متصل شود و به وسیله ابزاری که در تصویر مشاهده می‌کنید کنترل شود. در همین محل باتری، اسپیکر، میکروفون، NFC و کنترل‌های لمسی عینک جای گرفته‌اند.

از دیگر مشخصات این عینک می‌توان به باتری با ظرفیت ۸۰ دقیقه کار مداوم با نمایشگر و دوربین و در کل ۱۵۰ دقیقه استفاده عادی، دوربین ۳ مگاپیکسلی با قابلیت گرفتن عکس و ضبط ویدیو اشاره کرد. توسعه دهندگان از عکس‌های گرفته شده توسط این عینک می‌توانند در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند.

سونی می‌گوید اپلیکیشن‌ها به دارنده دستگاه کمک خواهد کرد به شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر متصل شوند و به زودی اولین نسخه از SDK این عینک را برای توسعه بیشتر اپلیکیشن‌ها برای این وسیله منتشر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات