احتمال توقف تولید آیپد مینی توسط اپل قوت گرفته است

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه اپل نسل جدید‌ آیپد مینی خود را معرفی کرد، شایعات متعددی مبنی بر توقف تولید این محصول منتشر شد. حال با گذشت چند ماه، دوباره اخباری در این خصوص مطرح شده که علت آن عدم سفارش تولید ماژول‌های جدید برای تولیدکنندگان در شرق آسیا است.
تبلیغات

این روزها شایعات متعددی مبنی بر احتمال معرفی آیپد ۱۲ اینچی توسط اپل مطرح شده است. انتشار اخبار در خصوص احتمال معرفی آیپد ۱۲ اینچی با عنوان آیپد پلاس در کنار عدم عقد قرارداد و سفارش محصولات جدید برای ساخت را می‌توان از جمله‌ی دلایلی خواند که نشان از توقف تولید آیپد مینی توسط اپل دارد.

سال گذشته نیز شایعاتی در این خصوص منتشر شده بود، اما اپل نسل سوم از آیپد مینی را روانه‌ی بازار کرد. اگرچه این موضوع کمی دور از ذهن است، اما شواهد و قراین نیز با ادعاهای مطرح شده همخوانی دارد. از جمله‌ی دلایل مورد نظر می‌توان به خود آیپدمینی 3 اشاره کرد بدون تغییری در مقایسه با گذشته و فقط با اضافه شدن سنسور اثر انگشت روانه‌ی بازار شد. آیپد مینی 3 تقریبا با همان مشخصات آیپد مینی 2 روانه بازار شد.

گزارش‌های منتشر شده توسط اپل نشان از این دارد که در فصل‌های اخیر فروش آیپد‌های این کمپانی با کاهش روبرو است و در این بین آیپد‌مینی‌ها بیش از آپید‌های این کمپانی تحت تاثیر قرار گرفته‌‌اند. البته عرضه‌ی فبلت اپل، آیفون 6 پلاس نیز در این موضوع بی تاثیر نبوده و باعث شده تا میزان کاهش فروش آیپد مینی شدت بیشتری داشته باشد. البته برخی گمانه‌زنی‌ها نیز به این نکته اشاره کرده‌اند که شاید توقف عرضه‌ی آیپد مینی مقطعی باشد و اپل در سال ۲۰۱۶ نسل جدید آیپد مینی را روانه‌ی بازار کند. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات