ساعت کاتدی Blub Uno، سخت‌ترین اما جذاب‌ترین راه اطلاع از زمان

یک‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
ساعت‌ها در زمانه‌ی ما می‌توانند بسیار پیچیده باشند. ساعت‌های دیجیتال، عقربه‌ای و اکنون ساعت‌های هوشمندی که عملکردی بسیار فراتر از اجداد خود دارند همگی اطراف ما را فرا گرفته و گذر زمان را به ما یادآوری می‌کنند. اما ساعتی که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم، شباهتی به هیچ یک از آن‌ها ندارد.
تبلیغات

 ساعت Blub Uno از یک لوله‌ی کاتدی نیکسی استفاده می‌کند که فناوری ساخت آن را سال 1950 میلادی باز می‌گردد. در آن سال‌ها و پیش از ظهور  ال‌سی‌دی‌ها، از این فناوری برای نمایش زمان بصورت دیجیتال استفاده می‌شد. در هر حال، در اغلب ساعت‌های مبتنی بر لوله‌ی نیکسی، از چند لوله برای نمایش ارقام مربوطه استفاده می‌شد؛ این در حالی است که در ساعت Blub Uno تنها از یک لوله برای نمایش ساعت بصورت کامل بهره گرفته شده. این پروژه هم‌اکنون در کیک‌استارتر در حال جمع‌آوری سرمایه‌ی مورد نیاز خود بوده و برای ساخت آماده است.

دانلود ویدیو

آنطور که سازنده‌ی این ساعت اعلام کرده، Blub Uno الزاما ساده‌ترین راه برای درک زمان نیست، اما دستگاهی به شمار می‌رود که قادر است در زمان نیاز وظیفه‌ی اطلاع از زمان را انجام داده و هرگاه نیز به آن نیاز نداشتید موجب زیبایی محیط شود. این ساعت هم‌اکنون موفق شده چند برابر سرمایه‌ی 6 هزار دلاری مورد نیاز برای تولید خود را کسب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات