پتنت اپل گوشی‌هوشمند را جایگزین سوئیچ خودرو می‌کند

یک‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سوئیچ خودروها در سال‌های اخیر توسط خودوسازان به گجت‌های الکترونیک کوچکی تبدیل شده و دیگر خبری از سوئیچ‌های سنتی نیست، حال آنکه شاید این تغییرات ادامه داشته و در آینده‌ی نزدیک شاهد استفاده از گوشی‌های‌هوشمند به جای سوئیچ خودرو باشیم.
تبلیغات

در سال‌‌های نه‌چندان دور، سوئیچ‌های سنتی تنها راه برای باز کردن درب‌ها و روشن کردن خودرو بود، ولی حالا کمپانی‌های خودروسازی با تبدیل سوئیچ‌ها به گجت‌های کوچک، نحوه‌ی روشن کردن خودروها را تا حدودی تغییر داده‌اند، اما به نظر می‌رسد این پایان کار نیست و شاید با پتنت جدید اپل، در آینده گوشی‌های‌هوشمند بصورت تمام و کمال جای سوئیچ خودروها را بگیرند.

پتنت جدید اپل امکان کنترل خودرو را با استفاده از وای-فای، بلوتوث و شبکه‌ی مخابراتی گوشی‌هوشمند در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در پتنت اپل کاربردهایی نظیر باز و بسته کردن درها و روشن کردن موتور خودرو نیز ذکر شده است. همانطور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، اپل امکان استفاده‌ی مشترک از خودرو را نیز با نصب اپلییکشن مربوطه پیش‌بینی کرده است. با توجه به اینکه گوشی‌هوشمند به عنوان یک شاخص معرفی برای خودرو در نظر گرفته می‌شود، خودرو می‌توان با شناسایی کاربران، اجازه‌ی دسترسی به خودرو را صادر کند.

البته استفاده از این روش مشکلاتی را نیز به‌همراه دارد که باید برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود. یکی از موارد، امنیت است. پتنت اپل استفاده از رمز عبور را پیشنهاد داده است، اما اشاره‌ای به این موضوع نکرده که در صورت سرقت، از کار افتادن یا تمام شدن باتری، کاربر چگونه می‌تواند به خودرو دسترسی پیدا کند. با توجه به انتشار شایعات متعدد در مورد اینکه اپل روی ساخت خودروهای هوشمند خود کار می‌کند، شاید در آینده شاهد استفاده از این پتنت در خودروهای خود اپل باشیم.

لینک دانلود

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا حاضر هستید سوئیچ‌های سنتی را با تلفن‌های هوشمند جایگزین کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات