MIT بخاطر یک پتنت 15 ساله از اپل شکایت می‌کند

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
موسسه‌ی تکنولوژی ماساچوست (ام‌آی‌تی) از اپل و تامین‌کنندگان آن بخاطر نقض یک پتنت که تاریخ آن به سال 1997 بازمی‌گردد شکایت کرد. MIT مدعی است که کامپیوترها و دستگاه‌های موبایل اپل، از ویفرهای نیمه‌هادی بهره می‌برند که با استفاده از یک شیوه‌ی برش لیزری تولید می‌شود که حدود 15 سال پیش توسط دو نفر دیگر پتنت شده است.
تبلیغات

 MIT ضمن ارائه‌ی شکایت خود به دادگاه فدرال بوستون، مدعی شده که Micron Technology زمانی که از این تکنیک برای فراهم کردن نیمه‌هادی‌های DRAM مورد نیاز اپل استفاده می‌کرده در خصوص پتنت بودن آن اطلاع داشته است. این چیپ‌ها از ابتدا تاکنون در دستگاه‌های اپل نظیر آیفون و آیپد به کار گرفته شده‌اند.

این پتنت در برگیرنده‌ی شیوه‌ای برای برش لیزری پیوند بین دو مدار به هم پیوسته است. این پتنت در سال 2000، به یک پروفسور مهندسی به نام جوزف برنشتین و همکار وی ارائه شده بود. این دو نفر در سال 1997 اقدام به پر کردن درخواست ثبت پتنت کرده بودند؛ با این حال MIT اعلام کرده که نسبت به این پتنت اختیار داشته و شکایت خود را در خصوص تمامی دستگاه‌های اپل که از این چیپ‌ها بهره برده‌اند تقدیم دادگاه کرده تا تمامی حقوق معنوی و مادی ناشی از آن مسترد شود.

در پرونده‌ی مشابهی، دانشگاه بوستون بخاطر نقض یک پتنت دیگر که تاریخ آن به سال 1997 بازمی‌گشت اپل را مورد تعقیب حقوقی قرار داد. این پتنت در بر گیرنده‌ی یک قطعه‌ی کوچک الکترونیکی بود که در دستگاه‌های اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانشگاه بوستون برای پیگیری این شکایت از یک بنگاه حقوقی در تگزاس کمک گرفت که وظیفه‌ی پیگیری شکایت‌های این دانشگاه در مقابل شرکت‌های فناوری نظیر اپل را بر عهده دارد. این بنگاه درخواست منع فروش آیفون 5 اپل را به دادگاه ارائه کرده بود و یکی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده بود که این پرونده با پرداخت غرامت 75 میلیون دلاری از سوی اپل به سرانجام خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات