وال استریت ژورنال: تیم‌کوک پروژه‌ی خودروی الکتریکی اپل را یک سال پیش تایید کرده است

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا شایعاتی در مورد اقدامات اپل برای تولید یک خودروی الکتریکی منتشر شده که این موضوع با استخدام شماری از متخصصان صنایع خودروسازی توسط اپل همراه شده است، در حالی که گزارش‌ها حاکی از اشتغال‌ صدها تن در اپل برای توسعه‌ی این خودرو است.
تبلیغات

پس از انتشار شایعاتی در مورد توسعه‌ی یک خودروی الکتریکی توسط اپل، حال گزارشی توسط وال‌استریت‌ژورنال منتشر شده که نشان از اشتغال چند صد تن از کارکنان اپل در زمینه‌ی توسعه‌ی خودروی الکتریکی با برند اپل دارد. بخشی از گزارش وال‌استریت‌ژورنال به ترتیب زیر است:

اپل چندین گروه از کارکنان خود را بصورت مخفیانه برای توسعه‌ی خودروهای الکتریکی با برند اپل به کار گماشته است. براساس اطلاعاتی که توسط منابع آگاه منتشر شده، این پروژه‌ با اسم تایتان (Titan) شناخته می‌شود و نمونه‌ی اولیه این خودرو در قالب یک مینی‌ون طراحی شده است.

براساس این گزارش، تیم‌کوک، مدیرعامل اپل از یک سال پیش این پروژه‌ را تایید کرده و از این‌رو استیو زادسکی، یکی از متخصصان پیشین فورد، رهبری تیم طراحی و توسعه را بر عهده گرفته است. با توجه به انتشار گزارش‌هایی در مورد استخدام متخصصان خودروسازی توسط اپل، وال‌استریت‌ژورنال نیز به این موضوع اشاره کرده که زادسکی مجوز تشکیل تیمی ۱۰۰۰ نفره را دریافت کرده و حتی می‌تواند متخصصان اپل را از تیم‌های مختلف این کمپانی نیز انتخاب کند. یکی از آخرین شایعات در مورد پروژه‌ی سری اپل، استخدام یوهان جانگ‌ویرث، مدیر تحقیقات و توسعه‌ی مرسدس‌بنز است. البته اپل در حال حاضر با مشکل استخدام متخصصان خود توسط تسلا گریبان‌گیر است.

وال‌استریت‌ژورنال محل آزمایشگاه مربوط به پروژه‌ی جدید اپل را در نزدیکی‌های کوپرتینو و مقر اصلی اپل خوانده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه، متخصصان در حال حاضر روی مواد و روبات‌های مورد نیاز برای ساخت خودروها کار می‌کنند.

اخیرا تصاویر متعددی از مینی‌ون‌هایی منتشر شده که دارای دوربین‌ها و سنسورهایی روی سقف هستند. گمانه‌های اولیه حکایت از این داشت که اپل با این خودروها در حال تهیه‌ی تصاویر استریت‌ویو برای سرویس نقشه‌ی خود است، حال آنکه گزارش‌های منتشر شده، احتمالات دیگری را مطرح می‌کنند. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات