Xposed Framework بزودی برای اندروید آب‌نبات‌چوبی منتشر خواهد شد

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
چند هفته پیش اپلیکیشن کاربردی Xposed Installer را به شما معرفی کردیم و به بررسی برخی از مودهای بی‌نظیر آن نیز پرداختیم. تیم سازنده‌ی این اپلیکیشن جدیدا اعلام کرده است که در بروزرسانی بعدی، سازگاری با آب‌نبات‌چوبی نیز به نرم‌افزار Xposed Installer اضافه خواهد شد.
تبلیغات

 همانطور که در مطلب "رنگی کردن استاتوس‌بار به سبک آیفون و تغییرات سیستمی با Xposed Installer" نیز اشاره کردیم این اپلیکیشن قادر به انجام تغییرات فوق‌العاده‌ای در سیستم‌عامل اندروید است؛ تغییراتی که در نبود Xposed Framework هرگز به این آسانی قابل انجام نبودند. استفاده از این نرم‌افزار و مودهای با ارزش آن بسیار ساده بوده و تنها به روت بودن گوشی نیاز دارد.

اما همه چیز به همین‌جا ختم نشد. با منتشر شدن نسخه‌ی جدید اندروید با نام آب‌نبات‌چویی و تغییرات بزرگی که در پایه و اساس آن به وجود آمد، Xposed Installer دیگر قابل نصب و استفاده نبود. چرا که Dalvik جای خود را به ART RunTime داده بود. دلیل این امر نیز تفاوت بین این دو حالت اجرایی بود. در حالت Dalvik اپلیکیشن‌ها همان‌لحظه که کاربر برنامه‌ای را اجرا می‌کرد فراخوانی می‌شدند و بنابراین Xposed Installer مهلت اعمال تغییرات مورد نظر را در هنگام بوت اولیه‌ی دستگاه پیدا می‌کرد. اما در حالت اجرایی ART RUNTIME تمامی فایل‌های پایه و لازم برای اجرای اپلیکیشن‌ها در همان بوت اول بارگذاری می‌شوند و درواقع استفاده از Xposed Installer، بی‌معنا خواهد شد. چراکه تمامی فایل‌های اصلی اپلیکیشن‌ها در همان هنگام بوت بارگذاری می‌شوند که دلیل اجرای بسیار سریع‌تر برنامه‌ها نیز همین موضوع است.

xposedonlollipop2

تیم توسعه‌دهنده‌ی Xposed Installer به طور رسمی اعلام کرده است که در حال کار روی اندروید آب‌نبات‌‌چوبی است و به طور حتم شاهد Xposed Installer و تمام مودهای بی‌نظیر آن در نسخه‌ی آب‌نبات‌‌چوبی نیز خواهیم بود. این تیم هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار نسخه‌ی رسمی و سازگار با اندروید 5 اپلیکیشن Xposed Installer اعلام نکرده است با این حال اعلام رسمی وعده‌ی منتشر شدن این اپلیکیشن محبوب برای اندروید 5 نیز به تنهایی، خبر خوبی برای طرفداران این اپلیکیشن به حساب می‌آید. محبوبیت این اپلیکیشن و کارکرد آن به قدری بالاست که بسیاری از کاربران تا به امروز، با وجود آنکه قابلیت بروزرسانی به اندروید 5 را دارا بودند، به دلیل عدم وجود مود‌های Xposed در اندروید 5 از این بروزرسانی خودداری کرده‌‍اند.

این تیم به طور رسمی اعلام کرده است که نسخه‌ی آزمایشی این بروزرسانی جدید روی اندروید 5 تست شده و به درستی کار می‌کند. با این اوصاف احتمالا طولی نخواهد کشید تا نسخه‌ی نهایی Xposed Installer برای اندروید 5 به طور عمومی منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات