بنچمارک‌های اولیه Snapdragon 810 را قوی‌تر از Exynos 7420 نشان می دهند

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
طی هفته‌های اخیر حرف و حدیث‌های بسیاری در باره‌ی Snapdragon 810 شنیدیم که عموما سعی داشتند این SoC از کوالکام را ضعیف‌تر از همتای سامسونگی آن نشان دهند. اما تازه‌ترین بنچمارک‌ها خلاف این موضوع را نشان می‌دهند.
تبلیغات

کوالکام یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سیستم‌-روی-یک-چیپ (SoC) در دنیا است. این کمپانی چند سالی است که پردازنده‌ی مورد نیاز در اکثر گوشی‌های هوشمند بازار را تامین می‌کند. اما جدیدترین SoC این شرکت با نام Snapdragon 810 با حاشیه‌ی خبری بسیاری همراه بود. در بازه‌ی زمانی خاصی از مشکل داغ شدن آن خبر دادند و کمی بعد نیز بنچمارک‌ها، قدرت بالاتر رقبای آن را نمایان کردند. اما براساس تازه‌ترین بنچمارک‌های انجام شده به نظر می‌رسد اسنپدرگون ۸۱۰ همچون SoCهای قبلی کوالکام از هر نظر بسیار خوب عمل کرده است.

براساس شواهد و شایعات بدست آمده، گلکسی اس ۶ به پردازنده‌ی Exynos 7420 مجهز خواهد شد. این پردازنده براساس لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته می‌شود و از این رو قدرت و بازده‌ی بسیار خوب را در کنار مصرف انرژی بهینه و گرمای تولیدی کم ارائه می‌کند.

امروز نتایج بنچمارک‌های جدید AnTuTu از دو پردازنده‌ی Snapdragon 810 و Exynos 7420 منتشر شده است. هر دو پردازنده‌ بر روی ابزارهای مجهز به رزولوشن QHD آزمایش شده‌اند. در برخی از آزمایش‌ها پردازده‌ی ساخت سامسونگ و در برخی دیگر پردازنده‌ی ساخت کوالکام قوی‌تر ظاهر شده است. با این حال مجموع امتیاز پردازنده‌ی کوالکام بالاتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات