اینتل سهام خود در Imagination Technologies را به فروش می‌رساند

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
بنیاد اینتل قرار است سهم 4.9 درصدی خود از سهام شرکت Imagination Technologies را به فروش برساند. ایمجینیشن مسئول ساخت پردازنده‌های گرافیکی PowerVR است که یکی از اجزای اصلی آیفون‌ها و آیپدهای اپل به شمار می‌رود.
تبلیغات

 بر اساس گزارش‌های بدست آمده، مجموعه‌ی بنیاد اینتل و شاخه‌ی سرمایه‌گذاری‌های اینتل پس از فروش 4.9 درصد از سهام کمپانی ایمجینیشن، دیگر هیچ سهمی در این کمپانی نخواهند داشت. اینتل یکی از دارندگان پروانه‌ی استفاده از فناوری سه‌بعدی این سازنده‌ی بریتانیایی چیپ‌های پردازشی است.

این در حالی است که اپل بر اساس قراردادی که سال پیش تمدید شد، همچنان یکی از سهام‌داران و دارندگان پروانه‌ی فناوری‌های ایمجینیشن باقی خواهد ماند. جزئیات این توافق اگرچه بصورت عمومی اعلام نشد، اما پس از مدتی ایمجینیشن اطلاع داد که این قرارداد برای چندین سال ادامه خواهد یافت و مجموعه‌ای از استفاده‌های مختلف از فناوری‌های این شرکت را پوشش خواهد داد.

در اواخر سال 2008، اپل 3.8 درصد از سهام Imagination Technologies را خریداری کرد و از آن زمان به مرور سهم خود را به 10 درصد افزایش داده است. پردازنده‌های PowerVR سری 6 ایمجینیشن با قدرت فوق‌العاده‌ی خود از زمان نسل سوم آیفون یعنی نسخه‌ی 3GS تا کنون در تمامی آی‌دیوایس‌ها به کار گرفته شده‌اند.

آخرین نسل پردازنده‌های اپل موسوم به A8 که در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس یافت می‌شود، از واحد پردازش گرافیکی PowerVR GX6450 بهره می‌برد و عملکرد گرافیکی آیفون‌های جدید را به 84 برابر نخستین آیفون که در سال 2007 ارائه شد ارتقا می‌دهند. چیپ A8X موجود در آیپ ایر 2، پا را از این حد نیز فراتر گذاشته و از نظر عملکرد گرافیکی یک سر و گردن بالاتر از رقبای موجود در بازار تبلت‌ها است.

حال باید منتظر ماند و دید چرا اینتل سهام خود از ایمجینیشن را به فروش می‌رساند؛ شاید اینتل موفق شده باشد تا پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD را تا حدی ارتقاء دهد که بهتر از Power VRها عمل کنند و دیگر نیازی به گواهی استفاده از فناوری‌های این کمپانی نداشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات