گزارش‌ها حاکی از عدم موفقیت Android Wear در بازار ساعت‌های هوشمند است

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با عرضه‌ی سیستم عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند، قدم‌های بلندی را برای ورود به این بازارِ در حال توسعه برداشته است. ولی با این وجود، آمارها نشان‌دهنده آن است که هنوز این اقدامات، تاثیر چندان قابل توجهی را برای گوگل در این بازارها به همراه نداشته است. در ادامه مطلب، گزارشی در این رابطه را با هم مرور خواهیم کرد.
تبلیغات

بر اساس گزارش منتشر شده از Canalys، مجموع دستگاه‌هایی که طی سال گذشته با سیستم عامل Android Wear به بازار عرضه شده‌اند، در حدود 720,000 دستگاه بوده است. این در حالی است که بیش از 4.6 میلیون دستگاه ساعت هوشمند در این مدت، به فروش رسیده است.

در این بین، بیشترین سهم از فروش محصولاتی که با سیستم عامل گوگل برای گجت‌های پوشیدنی عرضه می‌شوند متعلق به موتورولا و ساعت‌های Moto 360 است. ال‌جی نیز با روندی مشابه فروش مناسبی دارد ولی هنوز راه قابل توجهی را برای رسیدن به موتورولا در پیش دارد. 

کارشناسان یکی از علل فروش پایین و عدم موفقیت چشمگیر گوگل در این زمینه را مربوط به عمر پایین باتری می‌دانند. در واقع با توجه به عمر ضعیف باتری در محصولات دارای این سیستم عامل، نمی‌توان انتظار استقبال چشمگیری را از سوی کاربران داشت.  دنیل میت، یکی از تحلیل‌گران در Canalys معتقد است که گوگل باید تلاش بسیار بیشتری را برای افزایش عمر باتری در محصولات مجهز به اندروید ور داشته باشد. به طوری که ساعت‌های هوشمند حداقل توانایی استفاده طی دو روز را با یک بار شارژ داشته باشند.

دلیل دیگری که میت بدان اشاره می‌کند، کمبود اپلیکیشن‌هایی توسعه یافته برای این سیستم عامل است. با وجود هزاران اپلیکیشن برای این سیستم عامل، میت همچنان معتقد است که تعداد آن‌ها کافی نیست و قابل مقایسه با میلیون‌ها اپلیکیشنی که برای سیستم عامل اندروید وجود دارد، این تعداد، رقم چندان چشمگیری به شمار نمی‌رود.

به هر جهت، تمامی نگاه‌ها معطوف اپل است. اپل وعده داده که ساعت‌های هوشمند خود را که سال گذشته معرفی کرده است، تا ماه آینده روانه بازار کند. همچنین بسیاری از کارشناسان و آنالیزورها معتقدند که اپل بیش از 15 میلیون ساعت را در سال 2015 روانه بازار خواهد کرد. در صورت موفقیت اپل در این بازار،‌ فضا برای گوگل و متحدانش تنگ‌تر خواهد شد. به هر حال باید منتظر باشیم و عملکرد اپل و سیاست‌های آینده گوگل را برای رقابت در این بازار مشاهده کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات