اپل توقف فروش اپلیکیشن Aperture را پس از انتشار Photos برای OS X تایید کرد

پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
جولای سال ۲۰۱۴ اپل اعلام کرد که توسعه‌ی اپلیکیشن‌های iPhoto و Aperture را برای OS X‌ متوقف کرده و اپلیکیشن جدیدی را به این منظور توسعه خواهد داد. حال پس از معرفی اپلیکیشن جدید با عنوان Photos، اپل خبر از توقف فروش Aperture داده است.
تبلیغات

اپل Photos را برای جایگزین کردن با iPhoto و Aperture توسعه داده است. پیش از این اپل اطلاعاتی را در مورد اینکه آیا اپلیکیشن‌های قبلی برای خرید در دسترس خواهند بود یا خیر، ارائه نکرده بود، اما این کمپانی اکنون رسما تایید کرده که Aperture تنها تا اواخر بهار سال آتی در دسترس خواهد بود. اپلیکیشن Photos که جایگزین اپلیکیشن‌های مورد نظر خواهد شد، شماری از امکانات Aperture‌ را در اختیار ندارد و از این‌رو ادامه‌ی ارائه‌ی این اپلیکیشن اهمیت پیدا کرده است.

البته توقف عرضه‌ی اپلیکیشن پیشین نیز امر چندان پیچیده‌ای نیست، چراکه فروش محصولی که دیگر تلاشی در جهت بهبود و توسعه‌ی آن صورت نمی‌‌پذیرد، چندان عاقلانه نیست. می‌توان پیش‌بینی کرد که به دلیل نبود برخی از قابلیت‌های Aperture در اپلیکیشن Photos، شماری از کاربران حرفه‌ای به لایت‌روم ادوبی مهاجرت خواهند کرد، در مقابل کاربران دیگری نیز هستند که همچنان با رضایت کامل از Photos استفاده می‌کنند. اپل اظهار نظر مستقیمی در مورد اپلیکیشن iPhoto انجام نداده و نمی‌توان در این خصوص به روشنی اظهار نظر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات