عرضه ۷۲۰٫۰۰۰ ساعت‌هوشمند مبتنی بر اندروید ور در سال ۲۰۱۴

پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ساعت‌هوشمند گجت نوپایی است که تنها دو یا سه سال از عرضه‌ی رسمی آن به بازار می‌گذرد. گوگل سال گذشته سیستم‌عامل اندروید ور را به شکل اختصاصی برای استفاده در گجت‌های پوشیدنی معرفی کرد. کانالیس (Canalys) گزارش داده که سال ۲۰۱۴ تنها ۷۲۰٫۰۰۰ ساعت‌هوشمند اندروید ور روانه‌ی بازار شده‌ است.
تبلیغات

براساس گمانه‌‌های مطرح شده توسط موسسه‌ی تحقیقاتی کانالیس، کمپانی‌های تولید‌ کننده‌ی گجت‌های‌هوشمند در سال ۲۰۱۴ میلادی تنها موفق به عرضه‌ی ۷۲۰٫۰۰۰ ساعت‌هوشمند مبتنی بر اندروید ور به بازار شده‌اند. شاید در نگاه اول این آمار به نظر بسیار کم برسد، اما باید این نکته را در نظر داشت که اندروید ور بسیار نوپا است و برخی محصولات پس از معرفی اندروید ور در پاییز روانه‌ی بازار شدند. در مقابل این رقم، دستبند‌های هوشمند با فروش ۴.۲ میلیون عددی، گوی سبقت را از ساعت‌ها ربوده‌اند. براساس گزارش کانالیس، ساعت‌های‌هوشمند فاصله‌ی بسیاری با یک محصول انقلابی دارند، چراکه طول عمر باتری‌ ساعت‌های‌هوشمند چندان خوب نیست و ضمنا اپلیکیشن‌های زیادی نیز برای این محصولات تولید نشده است.

البته در میان محصولات ارائه شده، شماری از ساعت‌های‌هوشمند نسبت به سایرین بهتر هستند که از جمله‌ی آن می‌توان به موتو ۳۶۰ موتورولا و جی واچ آر ال‌جی اشاره کرد که با طراحی گرد دل بسیاری از کاربران را ربوده‌اند. کانالیس به سایر محصولات در حوزه‌ی ساعت‌های‌هوشمند که براساس پلتفرم‌های دیگری توسعه یافته‌اند نیز پرداخته که از جمله‌ی آن می‌توان به فروش یک میلیون دستگاهی پبل اشاره کرد که از نظر کانالیس رقم چندان بالایی نیست. سامسونگ نیز با ساعت‌های‌هوشمند گیر خود تلاش‌های زیادی را برای جذب کاربر انجام داد. بصورت کلی می‌توان چنین استنباط کرد که همه‌ی کمپانی‌ها در تلاشند تا موج جدیدی را با ساعت‌های هوشمند به راه بیاندازند و اندروید ور نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات