مایکروسافت خرید Sunrise را تایید کرد

پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش در زومیت خواندید که مایکروسافت پیشنهادی ۱۰۰ میلیون دلاری را برای خرید سان‌رایز (Sunrise ) ارائه کرده است. حال ردموندی‌ها رسما خرید این کمپانی را تایید کردند.
تبلیغات

مایکروسافت کمپانی سان‌رایز را رسما مال خود کرد. این کمپانی در زمینه‌ی توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی فعالیت می‌کند که می‌توان از جمله‌ی آن به تقویم سان‌رایز این کمپانی اشاره کرد که محبوبیت خوبی میان کاربران دارد. سان‌رایز با توسعه و انتشار این اپلیکیشن توانست ۸.۲ میلیون دلار به سرمایه‌ی خود اضافه کند و نظر مثبت بسیاری از منتقدان را در پلتفرم‌های مختلف برانگیزد.

سان‌رایز در ابتدا سرویس‌هایی را در قالب ارسال اطلاعات تقویم با استفاده از ایمیل ارائه می‌کرد ولی سپس با در پیش‌گرفتن سیاست توجه بیشتر به گجت‌های موبایل، اپلیکیشن تقویم خود را با بهبود رابط کاربری برای کار در صفحات نمایش کوچک ارائه کرد. بعدها امکاناتی نظیر نمایش وضعیت آب و هوا نیز به تقویم اضافه شد و بهبود رابط کاربری نیز همچنان ادامه داشت.

مایکروسافت با درک ارزش سان‌رایز، این کمپانی را از آن خود کرده است. ردموندی‌ها اخیرا با اعتماد به کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل، از محصولات این کمپانی برای توسعه‌‌ی حوزه‌ی محصولات خود استفاده می‌کنند. برای مثال سال گذشته این کمپانی با خرید Accompli که یک اپلیکیشن کلایت ایمیل را توسعه داده بود، از آن برای توسعه‌ی اپلیکیشن آتلوک برای اندروید و iOS استفاده کرد تا نرم‌افزار محبوب مدیریت ایمیل خود را برای کاربران گجت‌های موبایل نیز فراهم کند.

با توجه به تجربه‌ی موفق انتشار اپلیکیشن آتلوک از طریق خرید یک کمپانی دیگر، انتظار می‌رود این کمپانی با استفاده از سان‌رایز نیز یک محصول کاربردی دیگر را روانه‌ی بازار کند. مایکروسافت برخلاف سال‌های گذشته، حال با شتاب بسیار زیادی در حال جبران گذشته است و حضور خود در دنیای گجت‌های موبایل را روز به روز پررنگ‌تر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات