جزییات دوربین گلکسی اس 6 سامسونگ فاش شد

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طی چند سال اخیر، پرچمداران سامسونگ شاید از نظر کیفیت ساخت یا برخی امکانات دیگر مورد انتقاد قرار گرفته باشند، اما گوشی‌های پرچمدار این کمپانی همواره از نظر دوربین جزو بهترین‌ها بوده‌اند. به نظر می‌رسد گلکسی اس ۶ نیز از این قاعده مستنثی نیست.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که به دست سم‌موبایل - بلاگ نزدیک به سامسونگ رسیده، گلکسی اس ۶ به یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی نیز برای علاقمندان عکاسی سلفی در نظر گرفته شده است. نام مدل این دوربین‌ها به ترتیب SLSI_S5K2T2_FIMC_IC و SLSI_S5K4E6_FIMC_IS است که دوربین ۲۰ مگاپیکسل پشتی از رزولوشن ۵۹۲ در ۳۳۴۸ پشتیبانی می‌کند و البته کاربر می‌تواند با آن تصاویر ۱۵، ۱۱، ۸، ۶ یا ۲.۴ مگاپیکسلی نیز تهیه کند. در واقع کاربر براساس نیاز خود می‌تواند یکی از رزولوشن‌های اشاره شده را انتخاب کرده و با آن عکاسی کند. دوربین جلوی گلکسی اس ۶ دقیقا همان ماژولی است که در گلکسی A نیز بکار گرفته شده است. در گلکسی A سامسونگ تمرکز ویژه‌ای بر روی عکاسی سلفی دارد و انتظار داریم کیفیت عکس‌های سلفی در گلکسی اس ۶ نیز در سطح قابل قبولی باشد.

سم‌موبایل می‌گوید هنوز مشخص نیست که سامسونگ در هر دو نسخه‌ی «گلکسی اس ۶» و «گلکسی اس ۶ اج» از دوربین ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند یا خیر. چراکه شاید این کمپانی نتواند موجودی مورد نیاز برای این ماژول را تامین کند و تنها در گلکسی اس ۶ اج از دوربین ۲۰ مگاپیکسلی استفاده کند که البته باید گفت این موضوع بسیار بعید به نظر می‌رسد.

همچنین روز گذشته اطلاعاتی به دست آمد که نشان می داد سنسور ۲۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۶ توسط توشیبا تولید شده است نه سونی.

اپلیکیشن دوربین گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج نیز بروز شده است. از آنجایی که این گوشی‌ها به اندروید ۵ آبنبات چوبی مجهز می‌شوند سامسونگ از API گوگل استفاده کرده و حالت Pro را به اپلیکیشن دوربین خود اضافه کرده است. حالت Pro این امکان را به اپلیکیشن دوربین می‌دهد تا فوکوس را در سه حالت از جمله حالت دستی تعیین کند. انتظار می‌رود دیگر قابلیت‌های پیشرفته دوربین مانند ذخیره‌ی تصاویر در فرمت RAW (بدون فشرده سازی) نیز اضافه شود. گفته می‌شود دوربین گلکسی اس ۶ امکان کنترل سرعت شاتر دوربین را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات