سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیون دلاری اپل بر روی انرژی خورشیدی

پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در کنفرانس روز گذشته Goldman Sachs، مدیرعامل اپل اعلام کرد که کاپرتینویی‌ها به دنبال ساخت «بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین» پروژه‌ی مزرعه خورشیدی با مساحت ۱۳۰۰ جریب (تقریبا ۵۳۸ هکتار) در مونتری کانتی در ایالت کالیفرنیا هستند.
تبلیغات

این مزرعه‌ی خورشیدی علاوه بر رساندن انرژی مورد نیاز برای تقریبا ۶۰٫۰۰۰ زمین کشاورزی کالیفرنیا، انرژی تجدیدپذیر لازم برای کمپ جدید اپل، همه دفاتر دیگر این کمپانی در کالیفرنیا، همه ۵۲ فروشگاه اپل موجود در این ایالت و دیتاسنتر اپل در نوارک کالیفرنیا را نیز تامین می‌کند. این مزرعه خورشیدی پروژه‌ای ۸۵۰ میلیون دلاری است.

تیم کوک درباره این پروژه گفت:

ما در اپل می‌دانیم که تغییرات آب و هوایی بحثی جدی است و از نظر ما دوره صحبت کردن درباره این موضوع سپری شده و اکنون زمان اقدامات جدی در این زمینه است. ما این نگاه خود را در عمل نشان داده‌ایم.

وی همچنین درباره سود مادی این تصمیم این گونه توضیح داد که تفاوت قیمت انرژی تجدیدپذیر و انرژی قهوه‌ای بسیار زیاد است و افزود: «ما به دنبال آن هستیم تا کاری کنیم که دنیا بهتر از گذشته شود.»

اپل هم‌اکنون مجموعه‌ای از مزارع خورشیدی را در کارولینای شمالی ساخته، ولی مزرعه خورشیدی مونتری کانتی با هزینه ۸۵۰ میلیون دلار، جاه‌طلبانه‌ترین پروژه این کمپانی تا به امروز تلقی می‌شود.

اپل در این پروژه با کمپانی First Solar همکاری می‌کند. کاپرتینویی‌ها از این پروژه ۱۳۰ مگاوات را برای مصارف خود دریافت خواهد کرد و ۱۵۰ مگاوات باقی‌مانده از این نیروگاه به شرکت گاز و الکتریک پاسیفیک فروخته می‌شود. این پروژه در میانه سال ۲۰۱۵ آغاز و تا پایان ۲۰۱۶ به پایان خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات