گزارش زومیت از کارگاه تحلیل و بررسی سینماهای خانگی ال‌جی

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
مطالعه 5 دقیقه
روز گذشته گلدایران با همکاری ال‌جی و با حضور برخی از اصحاب رسانه و کارمندان این شرکت، ورکشاپی را ترتیب داد تا به بررسی سینماهای خانگی جدید این شرکت بپردازد که در آینده وارد بازار کشور می‌شوند. در ادامه گزارش زومیت از این کارگاه را مشاهده می‌کنید.
تبلیغات

دو محصولی که در این ورکشاپ به معرفی آن‌ها پرداخته شد، قرار است تا چند ماه آینده راهی بازار شوند و در حال حاضر در فاز طراحی و توسعه هستند. محصول نهایی ممکن است تا ۲۰ درصد با آنچه ما مشاهده کردیم متفاوت باشد.

در ابتدای مراسم مدیران دفتر ال‌جی و مدیرمحصول بخش صوتی و تصویری شرکت گلدیران به معرفی قابلیت‌های این سینماهای خانگی پرداختند.

محصول اول ساوند تاور (Sound Tower) نام دارد. این سینمای خانگی شامل یک پخش کننده که نقش آمپلی‌فایر را نیز دارد بعلاوه‌ی دو تاور است که مجموعه‌ای پنج به یک را تشکیل می‌دهند. در هر کدام از دو تاور دو اسپیکر و یک ساب‌ووفر در نظر گرفته شده است. اسپیکر بالایی قرار است صدای مربوط به جلو و اسپیکر پایینی صدای محیطی و پشت را شبیه سازی کنند. از آنجایی که اسپیکر جلو و عقب در یک مکان و در کنار تلویزیون قرار می‌گیرند ال‌جی از فناوری خاصی برای پخش صدا استفاده کرده تا صدا با زاویه‌ی خاصی پخش شده و محیط را فرا گیرد. در آزمایش‌هایی که انجام شد صدا به‌صورت فراگیر پخش شد اما تفکیک صدای عقب و جلو به هیچ‌وجه در حد و اندازه‌ی اسپیکرهای مستقل که در پشت کاربر قرار می‌گیرند، نبودند. با این حال این نوع طراحی باعث می‌شود تا فضای کمتری اشغال شوند و اسپیکرها تنها در کنار تلویزیون جای گیرند.

lg sound theater 01

سینماهای خانگی عموما از یک ساب‌ووفر بهره می‌برند اما در ساوند تاور جدید ال جی در هر کدام از ستون‌ها یک ساب‌ووفر قرار داده شده است که هر کدام توان خروجی ۱۶۷ وات دارند. از این رو بیس صدا در این مجموعه به مراتب بالاتر از سینماهای خانگی هم رده‌ی آن‌ است.

ال‌جی با گلدیران ارتباط نزدیکی را شکل داده تا سینمای خانگی جدید خود را براساس موسیقی‌های ایرانی سازگار کند. آن‌ها ۱۰۰ موزیک محبوب ایرانی را که در حال حاضر مردم بیشتر به آن‌ها گوش می‌دهند را در اختیار کارشناسان ال‌جی قرار داده‌اند تا بهترین تنظیمات ممکن براساس موزیک‌های ایرانی را در سینماهای خانگی ال‌جی در نظر بگیرند. در همین راستا اکوالایزرهای از پیش‌تعریف شده‌ی فارسی نیز در نظر گرفته شده است. البته پایه‌ی این تنظیمات عموما براساس موسیقی پاپ است اما ال‌جی و گلدیران در تلاش هستند تا موسیقی‌های سنتی را نیز در نظر بگیرند که البته در آن شرایط و تنظیمات به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

سینمای خانگی ال جی

 قابلیت جالب دیگر این ساوند تاور جدید ال‌جی Bluetooth Standby نام دارد. به کمک این قابلیت نه تنها می‌توان از طریق ابزارهای موبایل و به واسطه‌ی اتصال بلوتوث موسیقی مورد نظر را به سینمای خانگی منتقل کرده و پخش کنید بلکه پس از جفت شدن گوشی هوشمند با این محصول حتی اگر سینمای خانگی خاموش باشد تنها کافی است تا بلوتوث موبایل خود را روشن کنید تا سینمای خانگی نیز بصورت خودکار روشن شده و موسیقی مورد نظر شما را پخش کند.

lg sound theater 03

ساوند تاور جدید ال‌جی هنوز نهایی نشده است و ممکن است در فاز توسعه دستخوش تغییراتی شود. ستون‌های این ساوند تاور ظاهری عضلانی دارند و هر کدام از ۴ اسپیکر و ۲ ساب‌ووفر داری سیم جداگانه هستند تا به میل خود نسبت به کنترل آن‌ها اقدام کنید و کانال‌های صوتی کاملا مجزایی را در اختیار داشته باشید. قیمت این ساوند تاور جدید ال‌جی حدود یک میلیون تومان اعلام شد و این سینمای خانگی تا چند ماه دیگر وارد بازار می‌شود. در آزمایش‌هایی که روزگذشته انجام شد، کیفیت و وضوح صدا در اسپیکرها خوب به نظر می‌رسید و بیس صدا نیز به لطف دو ساب‌ووفر در نظر گرفته شده، بسیار خوب بود. اما حجم صدا با توجه به ابعاد اسپیکرها می‌توانست بهتر باشد.

lg sound theater 04

ال‌جی در ورکشاپ دیروز خود علاوه بر ساوند تاور از یک اسپیکر بار باریک و کوچک نیز رونمایی کرد که آن هم در فاز توسعه است و پس از نهایی شدن وارد بازار ایران می‌شود. این ساوند بار در دل خود ساب‌ووفر و دو اسپیکر باریک دارد که با توجه به حجم و ابعاد کوچکش صدای نسبتا خوبی را ارائه می‌کرد. ال‌جی به شکل زیبایی یک نمایشگر را در پشت حفره‌های آن جای داده است تا وضعیت آهنگ یا فیلم در حال پخش یا موارد دیگر را در آن قابل مشاهده باشد.

lg sound theater 05

منبع تغذیه‌ی ساوند بار از بدنه جدا شده‌ است تا وزن و باریکی آن حفظ شود. ساوند بارهای جدید ال‌جی قابلیت پخش فایل‌های صوتی و تصویری از طریق اتصال USB را دارند اما قاعدتا درایو اپتیکال برای پخش CD یا DVD ندارند.

lg sound theater 06

یکی از فناوری‌های جالبی که در نسل جدید سینماهای خانگی ال‌جی وجود دارد. اگر تلویزیون و سینمای خانگی از فناوری Sound Sync پشتیبانی کنند پخش کننده را از طریق HDMI v1.4 به تلویزیون متصل می‌کنید و تلویزیون بصورت بی‌سیم صدا را به اسپیکرها منتقل می‌کند.

ساوند بار مناسب افرادی است که فضای محدودی دارند و مایل هستند صدای تلویزیون خود را از طریق یک اسپیکر باریک با طراحی نسبتا زیبا بهبود بخشند.

lg sound theater 07

طی ماه‌های آینده شاهد عرضه‌ی عمومی ساوند بار و ساوند تاورهای جدید ال‌جی با گارانتی گلدیران به بازار کشور خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات