تماشا کنید: روبات جدید بوستون داینامیکس با پایداری فوق‌العاده

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بوستون داینامیکس از جمله‌ کمپانی‌هایی است که روبات‌های خارق‌العاده‌ای تولید می‌کند. از جمله‌ی این روبات‌ها می‌توان به روبات انسان‌نمای اطلس و روبات BigDog اشاره کرد. این کمپانی ویدئویی از روبات جدید خود منتشر کرده که پایداری آن با وجود ضربات وارد شده، مثال زدنی است.
تبلیغات

 گوگل بوستون داینامیکس را در سال ۲۰۱۳ از آن خود کرد، اما باوجود این خرید، بوستون داینامیکس همچنان به همکاری‌های خود با دارپا ادامه می‌دهد. روبات BigDog یکی از خارق‌العاده‌ترین ساخته‌های این کمپانی است که می‌تواند بی‌نیاز از هر گونه کمکی روی انواع سطوح به راحتی حرکت کند. روبات جدید بوستون داینامیکس را باید نمونه‌ی کوچک‌تری از BigDog خواند، چراکه وزن این روبات ۸۰ کیلوگرم است که در واقع نصف وزن BigDog می‌شود. از نظر ساختاری روبات جدید بوستون داینامیکس از چهار پای هیدرولیک، سنسور روی سر و قابلیت‌های مشابه آنچه که در BigDog شاهد آن بودیم بهره می‌برد.

بوستون داینامیکس نام این روبات را اسپات (Spot) انتخاب کرده که بیشتر برای نامگذاری سگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما روش راه رفتن و دویدن این روبات بیشتر شبیه اسب است. اسپات را باید یکی از کوچک‌ترین روبات‌های ساخته شده توسط بوستون داینامیکس خواند. البته چیتا یکی دیگر از روبات‌های این کمپانی است که سایز بسیار کوچک‌تر و سرعتی بسیار بالا دارد. یکی از نکات جالبی که با مشاهده‌ی این ویدئو می‌توان دید، حفظ تعادل فوق‌العاده‌ی اسپات است. کارکنان بوستون داینامیکس برای نمایش این موضوع، در حال راه رفتن اسپات، ضرباتی را با پا به این روبات وارد می‌کنند، اما اسپات به خوبی این ضربات را تحمل کرده و بدون برهم خوردن تعادل، سریع به مسیر باز می‌گردد.

 لینک دانلود

 با توجه به وزن کم، این روبات در مقایسه با نمونه‌های بزرگ‌تر سریع‌تر است. از این روبات می‌توان در عملیات امداد و نجات برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات