آیفون 6s همراه با سنسور اثرانگشت جدید عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
اپل پس از تجهیز آیفون 5S به سنسور اثر انگشت، علی‌رغم مشکلات موجود، پتانسیل بالای این ماژول سخت‌افزاری را در گجت‌های موبایل نشان داد. حال اخباری منتشر شده که حکایت از بروزرسانی این سنسور در نسل بعدی آیفون دارد.
تبلیغات

در صورتی که از علاقمندان به محصولات اپل باشید و اخبار مرتبط با این کمپانی را دنبال کنید، با نام مینگ چی کو، تحلیل‌گر موسسه‌ی تحقیقاتی KGI آشنا هستید. وی عموما پیش‌بینی‌ها و گمانه‌های صحیحی را در مورد محصولات اپل ارائه داده که گذر زمان صحت همه‌ی آن‌ها را مشخص کرده است. براساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط این کارشناس، اپل در نسل بعدی آیفون خود از سنسور اثر انگشت جدیدی استفاده خواهد کرد که احتمال وقوع خطا در آن به منظور بهبود تجربه‌ی استفاده از اپل‌پی، کاهش می‌یابد.

مینگ کو چی در این خصوص گفت:

انتظار داریم نسل جدید آیفون در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار شود. ما معتقدیم این گوشی‌هوشمند با سنسور اثر انگشت بروز شده‌ای همراه خواهد شد که ارمغان استفاده از آن بهبود عملکرد سنسور در شناسایی اثر انگشت و کاهش خطا برای بهبود عملکرد آن در اپل‌پی است. ما پیش‌بینی می‌کنیم تعداد ماژول‌های مورد استفاده توسط اپل در سال جاری ۱۲.۴ درصد افزایش یافته و به ۲۶۲ میلیون دستگاه برسد.

وی همچنین تولید این سنسور را مستلزم دقت بالایی در پروسه‌ی تولید خوانده است. انتظار می‌رود Sunnic و ASE Kuo در کنار TSMC سه تولیدکننده‌ی اصلی ماژول‌های مورد نیاز اپل برای استفاده در محصولات این کمپانی باشد. کو همچنین به این نکته اشاره کرده که علی‌رغم ثبت پتنت‌های مختلف در مورد استفاده از سنسور اثرانگشت ترکیب شده با صفحه‌ی نمایش، شاهد عرضه‌ی این فناوری‌ها به این زودی از سوی اپل نخواهیم بود، چراکه برای استفاده از این فناوری به روکش صفحه‌ی نمایش یاقوت کریستال نیاز است تا از خط و خش‌های ایجاد شده به حداقل برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات