سود ۹۳ درصدی اپل از بازار دستگاه‌های موبایل در فصل گذشته

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
موسسه Canaccord Genuity که در بحث محاسبه خدمات و امور مالی نسبت به رقبای خود برتری دارد، گزارش داد که اپل با فروش آیفون و آیپد توانسته ۹۳ درصد از سود بازار موبایل را در سه ماهه چهارم سال گذشته از آن خود کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ توانست ۷۴.۶ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند و سود زیادی را بدست آورد. به نظر می‌رسد آیفون ۶ و ۶ پلاس مورد توجه بسیاری از کاربران خواستار نمایشگر بزرگ از محصولات اپل قرار گرفته‌ است. ۶۵ درصد از درآمد حاصل، مربوط به فروش محصولات در بازار‌های جهانی است. اپل در حال حاضر ۱۷۸ میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد که به واقع رقم بسیار بزرگی برای این کمپانی است. همچنین سود ناخالص اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ از ۳۷.۹ درصد در مدت مشابه سال گذشته، به ۳۹.۹ درصد افزایش یافته است.

تحلیلگر مایک واکلی با توجه به اطلاعات بازار می‌گوید آیفون ۶ هنوز در چرخه ارتقای کاربران گوشی‌های هوشمند است و پیش‌بینی می‌کند تا پایان ۲۰۱۸ آیفون در نزد یک سوم تمام کاربران گوشی‌های هوشمند قرار گیرد.

موسسه Canaccord Genuity با توجه به این مقدار سود و فروش آیفون‌های جدید حتی قیمت سهام آینده اپل را از ۱۳۵ به ۱۴۵ دلار پیش بینی کرده است.

apple-profits

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، اپل و سامسونگ دو کمپانی بزرگ هستند که توانسته‌اند تقریبا تمام سود این بازار را در سه ماهه پایانی ۲۰۱۴ به جیب بزنند. به صورت کلی در تمام سال ۲۰۱۴ اپل ۷۴ درصد سود این بازار را از آن خود کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات