زومجی: برترین بازیهای انحصاری کنسول پلیاستیشن 3 (قسمت دوم: Killzone)
استودیویی هلندی گوریلا در سال ۲۰۰۳ میلادی بهصورت یک استودیوی مستقل بازیسازی در پی ادغام سه استودیوی دیگر تأسیس شد. ماجرای این استودیو در نوع خود جالب است. پس از ادغام استودیوها و تشکیل یک شرکت واحد، آنها روی دو بازی شروع به کار کردند. در یک سو بازی Shellshock: Nam 67 برای شرکت ایداس اینترکتیو و عرضه روی کنسولهای اوریجینال ایکس باکس، پلی استیشن 2 و رایانههای شخصی در نظر گرفته شد و در سوی دیگر قسمت اول Killzone تحت انحصار سونی برای کنسول بازی پلی استیشن 2 قرار داشت. عرضهی این دو بازی نظر متوسط منتقدان را در بر داشت و بازی Shellshock هم با وجود فروش ۹۰۰ هزار نسخهای، باز هم مورد توجه قرار نگرفت. اما قسمت اول Killzone با اینکه منتقدان نظرات میانهرویانهای را به آن داشتند، ولی به خاطر تبلیغات گستردهی سونی و ایجاد شور و نشاط قبل از عرضه، با فروش خوبی روبه رو شد. از طرفی، جلوههای بصری این بازی توجه همه بهخصوص سونی را جلب کرد و در سال ۲۰۰۴ این استودیو طی قراردادی، جزعی از اموال سونی شد و از آن پس موظف به تولید بازی فقط برای پلتفرمهای پلیاستیشن شد. سونی به خوبی پتانسیل موجود در این تیم هلندی را تشخیص داد و به آنها امکانات و تکنولوژیهای لازم برای ساخت یک بازی بسیار بزرگ را اهدا کرد.
برای مطالعهی کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.
اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.
نظرات