اپل سری مک‌بوک ایر را به چیپ برادول اینتل مجهز می‌کند

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل ممکن است در حال آماده شدن برای رونمایی از محصول جدید سری مک‌بوک ایر خود طی روزهای آینده با بروزرسانی جزئی باشد. البته بر اساس شایعه‌ای جدید، این محصول ارتباطی با مک‌بوک ایر 12 اینچی با رزولوشن بالای رتینا نخواهد داشت.
تبلیغات

 بر اساس گزارش‌های جدید، این نسخه‌ی MacBook Air به نسل جدید پردازنده‌های اینتل مجهز خواهد شد. اپل می‌تواند هم‌اکنون چیپ‌های 2.2GHz Core i5-5250U یا 1.8GHz Core i5 یا 2GHz Core i7 را در دل دستگاه خود جای دهد.

این موارد از چیپ‌های جدید با معماری Broadwell اینتل هستند که مصرف انرژی بسیار پایینی خواهند داشت. این CPUهای جدید در ماه ژانویه در اختیار سازندگان کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها قرار گرفت. بر اساس گزارش بدست آمده، بروزرسانی بی سر و صدای مک‌بوک ایر روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه انجام خواهد شد. این در حالی است که انتظار نمی‌رود خبری از مک‌بوک ایر 12 اینچی با نمایشگر رتینا در میان باشد و سری مک‌بوک پرو نیز در این مرحله به چیپ برادول اینتل مجهز نخواهند شد.

در هر حال هنوز هم تصور می‌کنیم اپل طی سه‌ماهه‌ی جاری نسبت به رونمایی از مک بوک ایر 12 اینچی اقدام خواهد کرد که تا انتهای ماه مارس فرصت در اختیار این شرکت قرار خواهد داد. همچنین انتظار می‌رود این کمپانی در ماه آوریل ساعت هوشمند خود یعنی اپل واچ را روانه‌ی بازار کند.

هفته‌ی گذشته با شایعه‌ای روبرو بودیم که مدعی برگزاری یک رویداد خبری از سوی اپل در اواخر ماه جاری میلادی برای رونمایی از محصولات جدید این شرکت بود. اگرچه این خبر با گزارش بروزرسانی مک‌بوک ایر مطابقت دارد، اما هیچ اطلاعات دیگری که به مراسم انتهای فوریه اشاره کند در دست نیست. ارتقای جزئی سرعت مک‌بوک ایر نیز مسلما نیازمند یک رویداد اختصاصی نخواهد بود و بی سر و صدا انجام خواهد شد.

سری محصولات مک بوک ایر آخرین بار در آوریل سال 2014 بروزرسانی شد که نمایانگر 100MHz افزایش در سرعت پردازنده و کاهش 100 دلاری قیمت دستگاه بود. در آن زمان به دلیل ارائه‌ نشدن چیپ‌های برادول از سوی اینتل، دست و بال اپل نسبتا بسته بود که در نهایت موجب شد این شرکت تصمیم به کاهش قیمت بگیرد. تصمیمی که به ایجاد مقرون به‌صرفه‌ترین دستگاه‌های سری مک در تاریخ این کمپانی منجر شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات