iOS 9 با تمرکز روی افزایش پایداری و بهبود عملکرد عرضه خواهد شد

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل طی سال‌های اخیر تغییراتی زیادی را روی سیستم‌عامل مخصوص گجت‌های موبایل خود ایجاد کرده تا از آن به‌عنوان یک فاکتور جذاب به منظور جذب کاربران استفاده کند، حال آنکه برخی از این تغییرات منجر به ایجاد مشکلات و عدم پایداری iOS شده که با ویژگی‌های محصولات اپل منافات دارد؛ از این‌رو iOS 9 پایدارتر شده و بهبود می‌یابد.
تبلیغات

اپل برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید و جذاب‌تر کردن iOS، تغییرات زیادی را در سیستم‌عامل خود ایجاد کرده که این موضوع ناپایداری و بعضا ایجاد مشکلاتی را برای iOS 8 به ارمغان آورده است. با توجه به اینکه پایداری سیتسم‌عامل و کارکرد صحیح یکی از فاکتورهای اساسی محصولات اپل است، از این‌رو مشکلات موجود در iOS برخی از کاربران را ناراضی کرده است. البته همانطور که گفتیم این موضوع با چرخه‌ی سریع انتشار نسخه‌ی جدید بی‌ارتباط نیست.

اپل از سال ۲۰۰۷ میلادی هر سال نسخه‌ای جدید از iOS را روانه‌ی بازار کرده تا کاربران گجت‌های موبایل این کمپانی از ویژگی‌های جدیدی بهره‌مند شوند. اپل در سال ۲۰۱۳ سیستم‌عامل iOS را دگرگون کرده و با رابط کاربری جدیدی به‌همراه قابلیت‌هایی نظیر کنترل از طریق سنسور اثر انگشت و مرکز کنترل منتشر کرد. سال گذشته نیز iOS 8 همراه با قابلیت‌های جدیدی نظیر اپل‌پی و اپلیکیشن سلامتی منتشر شد و انتظار می‌رود بروزرسانی آتی قابلیت‌ استفاده از اپل‌واچ را نیز به آن اضافه کند.

اپل در نظر دارد تا iOS 9 را که با اسم مونارک (Monarch) شناخته می‌شود، همراه با بهبود‌هایی در کارکرد روانه‌ی بازار کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه، مهندسانی که توسعه‌ی iOS 9 را بر عهده دارند با تمرکز روی رفع باگ‌های موجود، بهبود پایداری و افزایش قدرت و عملکرد در حال کار روی توسعه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اپل هستند. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در توسعه‌ی نسخه‌ی جدید، سایز iOS 9 است که اپل سعی دارد معقول باشد، چراکه در صورت بالا رفتن سایز سیستم‌عامل، کاربران با حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی به مشکل برمی‌خورند.

هنوز مشخص نیست که اپل بهبود کارایی سیستم‌عامل را چگونه عملی خواهد کرد. یکی از راهکارهای مطرح شده پایان دادن به پشتیبانی از برخی محصولات پیشین است که از جمله‌ی آن می‌توان به نسل پنجم آیپاد تاچ، آیفون 5c و آیپد مینی اشاره کرد. در صورتی که محصولات نامبرده تا پایان سال ۲۰۱۵ از لیست پشتیبانی اپل حذف شوند، در اینصورت تمام گجت‌های باقی مانده مبتنی بر تراشه‌های A7، A8 و احتمالا A9 اپل باقی خواهند ماند که همگی ۶۴ بیتی هستند. این موضوع می‌تواند روند توسعه‌ی iOS 9 را بسیار تسهیل کند.

البته بهبود کارایی iOS 9 تنها ویژگی این سیستم‌عامل نخواهد بود. در طول دو سال گذشته اپل روی فناوری‌های مختلفی کار کرده که انتظار می‌رود در WWDC 2015 شاهد رونمایی از این ویژگی‌ها در iOS 9 باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات