نسخه‌ی RTM ویندوز ۱۰ ماه ژوئن منتشر می‌شود

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت ویندوز ۱۰ را با سرعت خوبی توسعه می‌دهد. ردموندی‌ها همزمان با توسعه‌ و انتشار نسخه‌های پیش‌نمایش، روی ویندوز ۱۰ برای گجت‌های موبایل نیز کار می‌کنند. اما آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت چه زمانی رسما منتشر خواهد شد؟
تبلیغات

 مایکروسافت نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود، ویندوز ۱۰ را همراه با تغییرات فراوانی روانه‌ی بازار خواهد کرد، از این‌رو بسیاری از کاربران بی‌صبرانه در انتظار انتشار نسخه‌ی نهایی این سیستم‌عامل هستند. براساس شنیده‌ها مایکروسافت برای انتشار نسخه‌ی RTM ویندوز ۱۰ در ماه ژوئن برنامه‌ریزی کرده است، هرچند می‌توان انتشار این سیستم‌عامل پیش از موعد مورد نظر را نیز پیش‌بینی کرد.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا مایکروسافت برخلاف سنت همیشگی خود، نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را در ماه آگوست منتشر نمی‌کند؟ با انتشار نسخه‌ی نهایی در ماه آگوست، تولیدکنندگان زمان کافی برای تهیه گواهی استفاده از ویندوز و عرضه‌ی محصولات خود پیش از بازگشایی مدارس را از دست می‌دهند. مایکروسافت پیش از این سیستم‌عامل خود را در ماه آگوست منتشر می‌کرد که تولیدکنندگان تا ماه اکتبر محصولات خود را روانه‌ی بازار می‌کردند. هر چند با ارائه‌ی محصولات در ماه اکتبر، مایکروسافت پیش از تعطیلات سال نو میلادی محصولات زیادی را با ویندوز جدید روانه‌ی بازار می‌کرد، اما بازار پیش از بازگشایی مدارس را از دست می‌داد.

مایکروسافت در مورد ویندوز ۱۰ سیاست جدیدی را در پیش گرفته است. این کمپانی در نظر دارد با ارائه‌ی ویندوز ۱۰ در ماه ژوئن، همچون سرفیس پرو ۳ محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰ را پیش از آغاز مدارس روانه‌ی بازار کند.

مایکروسافت به روشنی می‌داند که نمی‌تواند با سرفیس پرو ۳ تا مدت‌ها با رقبا مقابله کند و باید در آینده‌ی نزدیک استفاده از تراشه‌های برادول را در این محصول بکار گیرد. مایکروسافت سال گذشته سرفیس‌پرو ۳ را در ماه ژوئن معرفی کرد که پیش از آغاز مدارس روانه‌ی بازار شد. حال احتمال می‌رود ردموندی‌ها در همین بازه‌ی زمانی نسل جدید سرفیس پرو را با ویندوز ۱۰ معرفی کرده و روانه‌ی بازار کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات