9 ترفند و نکته برای استفاده بهتر از اکسپریا زد ۲ سونی

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
مطالعه 7 دقیقه
در راهنمای خرید بهترین گوشی‌های هوشمند بین قیمت ۶۰۰ تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از اکسپریا زد ۲ سونی به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌هایی اسم بردیم که با قیمتی مقرون به صرفه مشخصات یک پرچم‌دار ۲۰۱۴ را با خود به همراه دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با ۹ ترفند و ویژگی جالب این دستگاه بیشتر آشنا کنیم.
تبلیغات

۱. روشن شدن صفحه نمایش با لمس انگشتان

شبیه به ویژگی Knock On در گوشی‌های شاخص ال‌جی، سونی نیز ویژگی بسیار مفید و کاربردی روشن شدن نمایشگر با لمس صفحه را به پرچم‌دار نیمه اول ۲۰۱۴ خود اضافه کرده است. البته این قابلیت در اکسپریا زد ۲ "tap to wake up" خوانده می‌شود. با این قابلیت کاربردی تنها با دوبار لمس پشت سر هم نمایشگر، گوشی از خواب بیدار می‌شود و به شما اجازه چک کردن ساعت، دیدن اعلان‌ها و بازکردن قفل گوشی را می‌دهد.

برای شروع استفاده از این قابلیت به مسیر Settings > Display  بروید و سپس بر روی گزینه "tap to wake up" تپ کنید.

۲. شخصی‌سازی اکسپریا: منوی شخصی

اکسپریا زد ۲ سونی یک منوی مخصوص را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از راه‌های جالب دستگاه خود را شخصی سازی کنید. تعدادی از گزینه‌های موجود در این منو را در ادامه خواهید دید؛ این منو را در Settings > Personalization پیدا کنید و با ما همراه شوید:

Motion

این گزینه تنها یک بخش دارد و این بخش نیز به تنهایی کاربرد زیادی دارد. با فعال کردن "smart call handling" شما می‌توانید در زمان زنگ خوردن گوشی بدون اینکه صفحه را لمس کنید، تنها با نزدیک کردن گوشی هوشمند  به گوش خود، تماس را برقرار کنید. با استفاده از همین ویژگی در زمان دریافت یک تماس جدید، با لرزاندن دستگاه، تماس قطع خواهد شد و با برگرداندن دستگاه، صدای زنگ دستگاه قطع می‌شود.

Themes

سونی در این بخش پوسته‌هایی ارائه داده که بدون تغییر هیچ قابلیت اصلی در رابط کاربری سونی برای شخصی سازی رابط کاربری بسیار مفید هستند. سونی همچنین تعداد زیادی پوسته به صورت پیش‌فرض بر روی این دستگاه نصب کرده که البته کمی پایه‌ای و ساده به نظر می‌رسند. اما در همین بخش شما اجازه دانلود پوسته‌های جدید از طریق Sony Select و Play Store گوگل را دارید.

sony-experia-z2-tips-1

از منوی تنظیمات گوشی به بخش "Themes" بروید تا با تعدادی پوسته پیش‌فرض رو به رو شوید، حال با تپ بر روی دکمه فروشگاه می‌توانید چندین گزینه متنوع و جدید را مشاهده کنید.

Background

تغییر تصویر پس‌زمینه نمایشگر گوشی هوشمند بسیاری از مواقع مفید و ضروری به نظر می‌رسد. حال در این بخش می‌توانید با تصاویر پس‌زمینه ثابت و متحرک با سلیقه شرکت سونی آشنا شوید و بر روی دستگاه خود هر کدام که خواستید را به کار ببرید.

Lock Screen

اگر دوست ندارید تصویر پس‌زمینه صفحه خانگی اکسپریا زد ۲ خود را تغییر دهید و به جای آن تصویر پس زمینه صفحه قفل را از مد افتاده می‌دانید، به سادگی با تپ بر روی "Lock Screen" در منوی شخصی سازی سونی می‌توانید تصاویر "Album" یا "Xperia Wallpapers" را برای این بخش استفاده کنید.

Manage notifications

sony-experia-z2-tips-2

باتری خود را به وسیله اپلیکیشن‌هایی که زیاد استفاده نمی‌کنید، هدر ندهید. در بخش Manage notifications می‌توانید انتخاب کنید که کدام اپلیکیشن اجازه ارسال اعلان یا همان نوتیفیکیشن را دارد. 

آیکون‌های بخش وضعیت

xperia-z2-icones-barra-status

در اکسپریا زد ۲ حتی می‌توانید ترتیب و تعداد آیکون‌های بخش وضعیت دستگاه را مدیریت کنید. بهتر است در این بخش تنها از آیکون‌هایی استفاده کنید که واقعا بودن آن‌ها در نوار بالای صفحه ضروری باشد. در تنظیمات به صفحه آیکون‌های نوار وضعیت (Status bar) بروید و هر کدام که لازم داشتید را انتخاب کنید.

۳. حالت سکوت خودکار در زمان خواب

xperia-z2-tips-4

قابلیت Smart Connect امکان تنظیم یک «وضعیت شب» را فراهم می‌کند. در این وضعیت شب قادر خواهید بود برنامه زمانی تنظیم کنید تا دستگاه به صورت خودکار ساکت شود و در زمانی دیگر به صورت خودکار از حالت سکوت خارج شود. این امکان زمانی که به خواب می‌روید و قبل از آن فراموش کرده‌اید گوشی را در حالت سکوت قرار دهید بسیار کاربرد خواهد داشت. Smart Connect به صورت خودکار اینکار را برای شما انجام می‌دهد.

برای دسترسی به حالت شب تنها لازم است به اپلیکیشن Smart Connect بروید و Events > Night را انتخاب کنید.

۴. با Sketch اسناد و تصاویر خود را ویرایش کنید

sony-experia-z2-tips-7

اپلیکیشن پیش‌فرض Sketch به راحتی سند‌ها و تصاویر شما را ویرایش می‌کند. در منوی برنامه‌های خود Sketch را باز کنید، بر روی علامت دوربین تپ کنید تا با گرفتن یک عکس مشغول به ویرایش آن شوید.

۵. انتقال بی‌سیم فایل‌های صوتی و تصویری

اگر یک سیستم ویندوزی در اختیار دارید، می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری خود را بدون دخالت سیم USB به اکسپریا زد ۲  یا از گوشی اکسپریا زد ۲ به کامپیوتر انتقال دهید. این یک سرویس اختصاصی برای دستگاه‌های اکسپریای سونی است و به شرطی جواب می‌دهد که هر دو دستگاه گیرنده و فرستنده به یک شبکه مشابه متصل باشند.

sony-experia-z2-tips-5

برای بهره بردن از این ویژگی به مسیر Settings > Wireless & networks > Xperia connectivity > USB connectivity بروید و با جفت کردن گوشی و سیستم با یکدیگر به راحتی موسیقی، فیلم‌ها، تصاویر و موارد بیشتر را انتقال دهید.

۶. از ضبط ویدیو‌های تار و لرزان جلوگیری کنید

تصاویر و ویدیو‌های تار در گوشی‌های هوشمند فراوان و متداول هستند. با این حال، اکسپریا زد ۲ دوربین خوبی دارد و با ویژگی نرم‌افزاری خود می‌تواند تا حدودی در برابر این موضوع ایستادگی کند.

sony-experia-z2-tips-6

برای جلوگیری از ضبط ویدیو‌های تار تنها لازم است به اپلیکیشن دوربین دستگاه بروید و بر روی دکمه به شکل سه نقطع عمودی تپ کنید. به بخش فیلم (میانی) بروید و مطمئن شوید که گزینه Steady Shot روی حالت Standard قرار گرفته باشد (همچون شکل بالا). 

۷. با حالت Stamina دوام باتری را افزایش دهید

بزرگترین مشکلی که پیش‌روی استفاده و لذت بیشتر از گوشی‌های هوشمند قرار دارد، قطعا دوام عمر باتری است. شبیه به دیگر دستگاه‌های هوشمند، اکسپریا زد ۲ نیز دارای باتری است که نمی‌تواند بیشتر از یک یا دو روز دوام بیاورد. به همین دلیل سونی حالتی در گوشی هوشمند خود قرار داده که "Stamina" خوانده می‌شود.

sony-experia-z2-tips-8

این حالت ذخیره انرژی در اکسپریا زد ۲ از مسیر Settings > Power Management قابل فعال سازی است. در این بخش می‌توانید دو حالت جالب دیگر Location-based Wi-Fi و Low-battery mode را برای ذخیره مصرف باتری فعال کنید. 

۸. با دیگر دستگاه‌ها به اینترنت وای‌فای اکسپریا زد ۲ وصل شوید

گاهی اوقات نیاز دارید که اینترنت موبایل خود را با دیگر ابزار‌های هوشمند به اشتراک بگذارید. در این زمان می‌توانید از وای‌فای هات‌اسپات گوشی خود برای اتصال باقی وسایل به اینترنت استفاده کنید.

sony-experia-z2-tips-9

برای فعال کردن این ویژگی به مسیر  ettings > Wireless & networks > "More" > Tethering & portable hotspot بروید و تیک گزینه Portable Wi-Fi hotspot را بزنید. در بخش پایینی این گزینه می‌توانید تنظیمات مربوطه را مشاهده کنید و مقدمات آنلاین کردن باقی دستگاه‌ها را فراهم کنید.

۹. شخصی سازی تنظیمات سریع

تا جایی که ممکن است باید گزینه‌های موجود در منوی تنظیمات سریع را مناسب و قابل دسترس بچینید. برای باز کردن سریع این منو، از بالای نمایشگر با دو انگشت خود، پنل تنظیمات سریع را به پایین بکشید. حال می‌توانید با گذاشتن و نگه داشتن انگشت خود بر روی هر کدام از آن‌ها ترتیب آن‌ها را تغییر دهید. با فشردن دکمه "Edit" می‌توانید از باقی تنظیمات سریع موجود مطلع شوید.

برای آشنایی بیشتر با اکسپریا زد ۲ سونی بررسی این محصول در زومیت را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات