طرح مفهومی برای تبدیل گوشی‌های قدیمی به PCهای قدرتمند

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بنابراین بسیاری از دستگاه‌های قدیمی سرانجام سر از زباله‌دان‌ها در خواهند آورد. اما برای حل این مساله چه راهکاری می‌توان اندیشید؟
تبلیغات

 شاید یکی از راه‌حل‌های احتمالی، استفاده از گوشی‌های ماژولار نظیر پروژه‌ی آرا گوگل باشد. به نظر می‌رسد یک کمپانی فنلاندی دقیقا همین عقیده را دارد با این تفاوت که این شرکت، پا را یک قدم فراتر گذاشته و ایده‌ای کاملا نو در این خصوص مطرح می‌کند.

Puzzlecluster یک طرح مفهومی است که توسط شرکت فنلاندی Circular Devices پیشنهاد شده است. Puzzlecluster گوشی هوشمند ماژولاری نظیر Project Ara گوگل است که از قطعه‌های قدیمی به کار رفته در گوشی‌ها، برای ایجاد سیستم‌های PC قدرتمند استفاده می‌کند. این طرح به گونه‌ای است که با گذر زمان و افزودن ماژول‌های بیشتر به این سیستم موجب قدرت گرفتن بیشتر آن و حتی رسیدن به نوعی سوپرکامپیوتر می‌شود.

ایده‌ی اصلی کاملا ساده است؛ Puzzlecluster در حقیقت یک جعبه است که قطعات قدیمی گوشی‌های هوشمند ماژولار را در خود جای داده و از نیروی پردازشی تمام آن‌ها بهره می‌برد. این طرح به شما امکان می‌دهد همچنان با گذر زمان به افزودن ماژول‌های پردازشی جدید بدست آمده از گوشی‌های قدیمی ادامه داده و قدرت سیستم PC خود را نیز با این عمل ارتقا دهید. این دستگاه می‌تواند در نهایت چنان قدرتمند شود که بتوان از آن بعنوان یک سرور یا سوپرکامپیوتر کوچک بهره برد.

PuzzleCluster-A4-rev3-flatten lr.0

چنین ایده‌ای در صورتی که روزی عملی شود، مسلما طرح فوق‌العاده‌ای به شمار خواهد آمد. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات