آیا گوگل در تولید تعداد کافی از نکسوس 6 در جهت پاسخگویی به بازار، با مشکل مواجه است؟

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
شکی نیست که گوگل و محصولات نکسوس یکی از محبوب‌ترین مهره‌های بازار تلفن هوشمند اندروید محسوب می‌شوند. اما آیا محبوبیت و استقبال کاربران از سری نکسوس  به قدری چشمگیر هست که گوگل در تولید تعداد کافی از این دستگاه برای پاسخگویی به تقاضای بازار با مشکل جدی مواجه شود؟ این موضوعی است که به نظر می‌رسد گوگل را این بار نیز با نکسوس 6  به تکاپو واداشته است.
تبلیغات

 روندی که به نظر می‌رسد گوگل در ارائه هر نکسوس قصد دارد آن را طی کند، آن است که بعد از عرضه و استقبال کاربران، اعلام می‌کند که در تولید کافی از محصولات این خانواده با مشکل مواجه است. این اتفاق از زمان نکسوس 4 شروع شد، در نکسوس 5 بهبود یافت و در نکسوس 6 بار دیگر دامن‌گیر کاربران علاقمند به محصولات سری نکسوس شد.

پاتریک پیچت، مدیر مالی گوگل، ضمن اعلام گزارش سه ماهه اخیر مانتن ویویی‌ها، از مشکلاتشان در تولید نکسوس 6 برای فراهم آوردن تعداد کافی از این محصول جهت پاسخگویی به تقاضای کاربران، خبر داد. این در حالی است که اتفاقات مشابهی در زمان تولید و عرضه نکسوس 4 رخ داد و گوگل آن موقع هم با اتفاقات مشابهی به استقبال کاربران متقاضی رفته بود. 

او در این کنفرانس گفت:

با وجود استقبال بسیار خوبی که از نکسوس 6 صورت گرفته، ولی ما با یک مشکل بسیار جدی مواجه هستیم و ‌آن هم عدم موجودی کافی محصولات برای ارائه به کاربران متقاضی است. پیش‌بینی ما از تقاضا برای خرید نکسوس کمتر از آن چیزی بود که هم‌اکنون شاهدیم.

اما نکته مهم اینجا است که شرکتی به بزرگی گوگل با پشتوانه‌های با این عظمت و قدرت، چگونه در تولید یک محصول دچار مشکل می‌شود؟ آیا گوگل هدف دیگری را از راه‌انداختن این‌چنین بازی‌هایی دنبال می‌کند؟

هر چه که هست، به نظر نمی‌رسد که تقاضای تلفن‌های هوشمند گوگل آن طورها که گوگل اعلام می‌کند چشمگیر و بالا باشد، چرا که با نگاه به آمارهای منتشر شده از میزان استقبال کاربران از سیستم‌عامل‌های مختلف، سهم اندروید آبنبات چوبی که نسل فعلی و قبلی گوگل نکسوس و برخی محصولات موتورولا، بدان‌ مجهز هستند، به قدری پایین است که می‌توان آن را کمتر از 0.1 درصد تخمین زد. در چنین مقیاس کوچکی، بعید به نظر می‌رسد که موتورولا و گوگل در تولید این محصول با مشکل بسیار حادی روبرو باشند. 

اما دلیل گوگل برای اعلام چنین اخباری،‌ وجود کمبودهای واقعی در این شرکت است یا ایجاد هیجان در ذهن کاربران؟ پاسخ بدین سوال همان چیزی است که در آینده نزدیک و با فاش شدن اطلاعات بیشتر از میزان فروش این محصول، مشخص خواهد شد. نظر شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات