بازدید وزیر مخابرات و تکنولوژی ارتباطات افغانستان از مجموعه جهان الکترونیک

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
عصر دیروز، سه‌شنبه، وزیر مخابرات و تکنولوژی ارتباطات افغانستان، عبدالرزاق وحیدی، در سفر خود در رأس هیات تجاری به شهر صنعتی یزد، از مدرن‌ترین تولید کننده انواع بردهای الکترونیک در ایران، شرکت جهان الکترونیک، دیدن کرد.
تبلیغات

وزیر مخابرات و تکنولوژی ارتباطات افغانستان هدف از سفر به ایران را توسعه روابط دو جانبه بین کشور ایران و افغانستان به ویژه استان یزد برشمرد و در ادامه اینچنین گفت :

هر چند تاکنون قبل از من نیز وزرای مخابرات افغانستان به استان یزد سفر کرده اند، اما این سفر برای بسترسازی تکنولوژی ارتباطات در افغانستان با کمک متخصصان یزدی است.

ایشان یکی دیگر از هدف‌های خود از سفر به ایران را تبادل استاد و دانشجو در حوزه تکنولوژی و فناوری برشمرد و از لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه‌های هر دو کشور و تبادل دانش علمی میان آن‌ها سخن گفت.

وزیر ارتباطات افغانستان

دکتر عبدالرزاق وحیدی در بازدید یک ساعته خود از مجموعه جهان الکترونیک با تمجید از نظم و انضباط جهان الکترونیک خواستار استفاده از دانش و تجربیات جهان الکترونیک در کشور افغانستان شد. ایشان همچنین با تمجید از روحیه تلاشگر مردم یزد، آن‌ها را افرادی باهوش و شایسته دانست و موفقیت‌های گسترده مردم این شهر در ایران و جهان را ارزشمند توصیف کرد.

 بازدیدکنندگان در این برنامه ضمن بازدید از خطوط تولید مجموعه جهان الکترونیک، با فرآیند طراحی، مهندسی تولید و تولید آشنا شدند.

در ادامه مهندس افلاطونیان، مدیر عامل جهان الکترونیک به تاریخچه این شرکت اشاره کرد و گفت که بالغ‌بر ۱۰ سال است که این مجموعه به کشورهای مختلف ازجمله آلمان، انگلستان و سوییس صادرات دارد.

شرکت جهان الکترونیک با ۱۷ سال سابقه، تولید کننده انواع بردهای الکترونیک یک‌رو، دورو و مولتی لایر چند لایه ( تا ۳۰ لایه) در ایران است. بیشتر تولیدات این شرکت در صنایع مختلف ازجمله خودرو، پزشکی و برق کاربرد دارد.

جهان الکترونیک

 در دل مجموعه جهان الکترونیک دو شرکت نیکو الکترونیک و نیک الکترونیک قرار دارند. نیکو الکترونیک در زمینه مونتاژ بردهای الکترونیک و تامین قطعات الکترونیک فعالیت دارد. فعالیت شرکت نیک الکترونیک نیز در حوزه عرضه و توزیع کالاهای آی‌تی و تکنولوژی متمرکز است که فروش حوزه آنلاین این شرکت از طریق فروشگاه آنلاین بست‌نیک انجام می‌گیرد. گوشی‌های هوشند لیگو، پاوربانک‌های نیک، تبلت‌های اسمارت رونیکس و ساعت‌های هوشمند  sWatch‌ از جمله محصولات شاخصی است که توسط نیک‌الکترونیک وارد بازار ایران شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات