مقایسه بنچمارک چیپ‎ست گلکسی S7 در برابر A9 و A9X اپل

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گوشی پرچمدار آتی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷، در دو نوع مختلف یکی با چیپ‎ست Exynos 8890 و دیگری با چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام عرضه خواهد شد. حال بنچمارک جدیدی منتشر شده که کارایی دو چیپست‌های سامسونگ در کنار چیپ‌ست A9 و A9X اپل را نشان می‌دهد.
تبلیغات

 بر اساس آخرین اطلاعات پرچمدار آتی سامسونگ بر اساس مناطق مختلف چیپست‌های مختلفی خواهد داشت؛ به عنوان مثال ایالت متحده آمریکا طبق روال همیشگی چیپست اسنپدراگون را دریافت خواهد کرد. اگرچه تا به حال چندین بنچمارک مختلف از چیپ‌ست‌های اسنپدراگون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰ منتشر شده، اما تاکنون مقایسه‌ای بین چیپ‌ست اپل با این چیپ‌ست‌ها صورت نگرفته است. همان گونه که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، هر سه چیپست باهم مقایسه شده‌اند که مقایسه‌ی خوبی از عملکرد هر سه را نشان می‌دهد. در نتایجی که منتشر شده، علاوه بر چیپست‌های آیفون ۶، آیفون۶اس و گلکسی اس ۷، چیپست A9X جدید اپل نیز حضور دارد؛ اپل از این چیپست در جدیدترین آیپد خود استفاده کرده است.

چیپ‌ست های سامسونگ و اپل

A9X در مقایسه با A9 علاوه بر دارا بودن فرکانس بالا (۲.۲۶ گیگاهرتز در برابر ۱.۸۵ گیگاهرتز)، از دو برابر پهنای باند حافظه‌ی بیشتر در کنار پردازشگر گرافیکی ۱۲ هسته‌ای نیز برخوردار شده است. تمامی این امکانات باعث شده تا چیپست‌های اپل در تست تک هسته‌ای Geekbench رتبه‌ی اول را کسب کنند. در تست چند هسته‌ای نیز بار دیگر چیپست A9X  نسبت به A9 دارای کارایی بیشتر است؛ اما در برابر چیپست اکسینوس سامسونگ شکست می‌خورد. چیپست هشت هسته‌ای اکسینوس سامسونگ در آزمون چند هسته‌ای در مقایسه با چیپ‌ست‌های اپل رتبه‌ی اول را ازآن خود می‌کند. با استناد به این نتایج، می‌توان گفت که اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین برای این چیپست‌ها چندان کار دشواری نخواهد بود!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات