با اپلیکیشن Cardboard Camera تصاویر سه بعدی واقعیت مجازی بسازید

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اخیرا یک اپلیکیشن اندرویدی برای کاردبورد عرضه کرده که به کمک آن می‌توان تصاویر پانورامای سه بعدی تهیه و سپس آن را به یک تجربه واقعیت مجازی تبدیل کرد.
تبلیغات

احتمالا با کاردبورد مقوایی گوگل آشنایی دارید، این هدست هم همانند دیگر هدست‌های واقعیت مجازی هنگام استفاده باید روی سر قرار بگیرد. گوگل پیش از این هیچ اپلیکیشنی را برای این هدست منتشر نکرده بود اما حال با عرضه‌ی اپلیکیشن اندرویدی با نام Cardboard Camera به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند تصاویر سه بعدی و واقعیت مجازی تهیه کنند. 

Cardboard Camera امکانات چندان کاملی ندارد، اما با آن می‌توانید تصاویر واقعیت مجازی خلق کنید تا قادر به تماشای آن‌ها در این هدست باشید. هنگام استفاده از این اپلیکیشن با فشار دادن دکمه‌ی ضبط و حرکت دادن دوربین به سمت دایره‌ها، می‌توان تصاویر پانوراما تهیه کرد، پس از آن کافی است موبایل خود را درون هدست قرار داده تا محصول نهایی مشابه یک تصویر سه بعدی برای شما به نمایش درآید.

البته تجربه‌ی این نوع تصاویر واقعیت مجازی چندان هم واقعی نیست، اما بر اساس گزارش‌ها تصاویری که با این اپلیکیشن خلق می‌شود به مراتب زیباتر از تصاویر معمولی است که می‌توان با دوربین گوشی هوشمند ثبت کرد. با این اپلیکیشن می‌توان تصاویر ۳۶۰ تهیه کرد، همچنین هنگام گرفتن تصاویر می‌توان صدای محیط را هم ضبط کرده و همزمان با نمایش در هدست پخش کرد.

با تماشای این تصاویر در هدست کاردبورد متوجه تفاوت منظره‌ی سمت راست و چپ تصویر می‌شوید. البته گوگل اعلام کرده که در حال بهبود این اپلیکیشن است و به نظر می‌رسد برنامه‌های زیادی برای حوزه‌ی واقعیت مجازی دارد. اپلیکیشن Cardboard Camera را می‌توان به طور رایگان از گوگل پلی دانلود کرد، گوگل به زودی نسخه‌ی آی‌او‌اس آن را نیز عرضه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات