بررسی گوشی آنر 7 هواوی

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
مطالعه 18 دقیقه
سری آنر (Honor) هواوی همواره طرفداران خاص خود را داشته است، چرا که علاوه بر سخت‌افزار و کیفیت ساخت عالی دارای قیمت مناسبی نیز هستند.
تبلیغات

آنر ۷ نیز آخرین نسل از این خانواده است که این بار با طراحی زیبا و بدنه‌ی تماما فلزی همراه شده است، اما آیا این گوشی می‌تواند نظر مثبت مخاطبان را جلب کند؟ در ادامه با زومیت همراه باشید تا به نقد و بررسی جدیدترین گوشی سری آنر هواوی بپردازیم.

آنر برند زیر مجموعه‌ی شرکت هواوی است که توانسته موفقیت خوبی در زمینه‌ی تولید گوشی‌های میان‌رده را به‌نام خود ثبت کند. برندی که با معرفی گوشی آنر ۶ نامی برای خود دست و پا کرد و توانست فروش خوبی را نیز از خود به جا بگذارد. آنر ۷ نیز جدیدترین گوشی این سری از گوشی‌های هواوی به شمار می‌رود که حالا بدنه‌‌ای از جنس فلز را نیز با خود به‌همراه آورده است.

آنر ۷ گوشی خوش ساختی است که می‌خواهد موفقیت آنر ۶ را در رده نزدیک به پرچمدارها بار دیگر تکرار کند. آنر ۷ این بار به‌جای استفاده از شیشه یا پلاستیک، رو به فلز آورده است تا این گوشی را جذاب‌تر کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مزایا و معایب آخرین نسل از سری گوشی‌های آنر با نام آنر ۷ بپردازیم. این تلفن توسط دفتر هواوی در ایران دراختیار زومیت قرار داده شده است.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

طراحی

در آنر ۷ هواوی برخلاف نسل گذشته شاهد استفاده از فلز به‌جای شیشه هستیم. فلزی که حس بسیار خوبی در هنگام در دست گرفتن گوشی به کاربر می‌دهد اما باعث می‌شود تا گوشی کمی از دست کاربر سر بخرد. بااین‌حال نمی‌توان  مقاومت بالا و حس بسیار خوبی که فلز در هنگام در دست گرفت گوشی به کاربر می‌دهد را نادیده گرفت.

بیشتر پنل جلو را باتوجه‌به حاشیه‌های کم در کناره‌ها و همچنین بالا و پایین گوشی، صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی از نوع IPS اشغال کرده است. همچنین در بالای این صفحه‌نمایش درکنار دوربین خودعکس (سلفی) و اسپیکر مکالمه شاهد حضور فلش LED برای استفاده در هنگام ثبت تصاویر سلفی هستیم که نشان می‌دهد هواوی از افراد علاقمند به عکس‌های سلفی غافل نشده است.

مشخصات فنی آنر ۷ هواوی:

 درسمت راست فریم گوشی شاهد دکمه‌ی پاور و دکمه‌های تنظیم حجم صدا هستیم که بسیار خوش ساخت بوده و به‌علاوه الگوی خاصی که دکمه‌ی پاور دارد باعث شده است تا دکمه‌های پاور و تنظیم حجم صدا را به‌راحتی از یکدیگر تمیز دهید. در سمت چپ فریم نیز شاهد حضور یک دکمه‌ی اختصاصی جدید هستیم که می‌توان باتوجه‌به الگوی فشار دادن آن سه عملکرد مختلف را برای این دکمه تعریف کرد که در صورت یکبار فشار، دوبار فشار یا فشار ممتد اپلیکیشنی خاص اجرا شده یا تنظیمات خاصی اعمال شود. به ترتیب با برنامه‌ریزی این دکمه می‌توانید به برخی از موارد مدنظر خود به سرعت دسترسی داشته باشید.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

در بالای فریم فلزی نیز جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و حسگر مادون قرمز قرار گرفته‌اند. به‌علاوه در پایین فریم نیز شاهد درگاه میکرو USB و اسپیکرهای پخش‌کننده‌ی صدا هستیم. همه چیز با دقت طراحی شده و تراش‌های روی بدنه دقیق هستند. آنر ۷ از نظر کیفیت ساخت یکی از برترین‌های بازار است و قطعا از این نظر شما را راضی خواهد کرد.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

قاب پشتی آنر ۷ نیز از جنس فلز باکیفیت است که در دست گرفتن آن با وجود قیمت نه چندان بالای گوشی حس یک گوشی گران‌قیمت را به شما منتقل خواهد کرد. البته در بالا و پایین این قاب شاهد حضور پلاستیک‌هایی برای آنتن‌دهی بهتر هستیم. این پلاستیک‌ها دارای الگوی خاصی هستند که برای بهبود آنتن‌دهی مورد استفاده قرار گرفته و البته به ظاهر زیبای گوشی ضربه نزده است.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

هواوی در زمینه‌ی طراحی در سال‌های گذشته پیشرفت بسیاری داشته و توانسته گوشی‌های بسیار زیبایی را تولید کند. گوشی آنر ۷ نیز با بدنه‌ی فلزی و حاشیه‌های بسیار کم صفحه‌نمایش یکی دیگر از گوشی‌های زیبای این شرکت چینی است که ظاهر آن بسیار بهتر از گوشی‌های هم‌رده‌ی خود در بازار است.

حسگر اثر انگشت

هواوی در گوشی میت اس نیز نشان داده است که یکی از بهترین حسگرهای اثر انگشت‌ موجود در بازار را برای گوشی‌های خود در نظر می‌گیرد. حسگر اثر انگشت تعبیه شده در آنر ۷ نیز با وجود میان‌رده بودن آن عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و آن را می‌توان با گوشی‌هایی مانند آیفون ۶ اس مقایسه کرد. به‌علاوه برای بازکردن قفل صفحه‌نمایش نیازی به روشن کردن صفحه‌نمایش نیست و حسگر همواره در حالت آماده به کار است و حتی در حالت استندبای نیز کافی است انگشت خود را روی آن قرار دهید تا قفل گوشی باز شود.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

اما این حسگر تنها برای بازکردن قفل صفحه‌نمایش به کار نمی‌رود و عملکردهای بسیاری را نیز می‌توان برای آن تعریف کرد. در هنگام باز بودن قفل گوشی می‌توانید با کشیدن انگشت خود به سمت پایین نوار اعلانات را پایین بیاورید یا حتی می‌توانید انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا اپلیکیشن‌های در حال اجرا را مشاهده کنید. با یک بار لمس این حسگر می‌توانید در رابط کاربری به عقب برگردید یا در اپلیکیشن دوربین از خود عکس سلفی بگیرید. همچنین می‌توانید در صفحات وب اسکرول کنید یا در گالری، عکس در حال نمایش را تغییر دهید.

تمامی این عملکردها و نیز سرعت فوق‌العاده‌ی این حسگر باعث شده است تا وجود آن در آنر ۷ بسیار کاربردی بوده و یکی از نقاط قوت آن محسوب شود.

صفحه‌ی نمایش

 آنر ۷ هواوی مجهز به یک صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی از نوع IPS LCD شده که دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. تراکم ۴۲۴ پیکسل باعث شده تا تصاویر و متون در این گوشی بسیار واضح و شفاف باشند. به‌علاوه رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش در حالت عادی حالت اشباع دارند که باعث زیبایی صفحه‌نمایش آنر ۷ شده است.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

در این صفحه‌نمایش شاهد مشکی عمیق نیز هستیم تا در هنگام مشاهده‌ی محتوای با پیش زمینه‌ی تیره لذت کافی را ببرید. روشنایی حداکثری صفحه‌نمایش بسیار خوب است و استفاده‌ از آن در زیر نور مستقیم آفتاب به آسانی صورت خواهد گرفت. حداقل روشنایی صفحه‌نمایش نیز بسیار خوب است و استفاده‌ی طولانی مدت در محیط‌های تاریک باعث آزار چشمان شما نخواهد شد.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

در حالت کلی نمایشگر ۵.۲ اینچی آنر ۷ بسیار عالی است و از همه نظر عملکرد بسیار خوبی دارد. از نظر وضوح، دقت نمایش رنگ‌ها و روشنایی صفحه‌نمایش شاید بتوان آنر ۷ را در رده‌ی قیمتی خود کم نظیر دانست.

اسپیکر

 آنر ۷ دارای دو  دریچه اسپیکر در پایین فریم اطراف گوشی است که درواقع تنها دریچه سمت چپ اسپیکر است و دریچه سمت راست میکروفون اصلی گوشی به حساب می‌رود. هر چند محل قرارگیری اسپیکرها در مقایسه با قرار گرفتن آن در پشت گوشی بسیار بهتر است اما در فریم پایین گوشی نیز قرار گرفتن دست روی اسپیکر می‌تواند به‌راحتی صدای خروجی آن را تحت تأثیر قرار دهد.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

به‌علاوه حجم صدای خروجی از این اسپیکرها نیز متوسط بوده و بالا بردن حجم آن نیز باعث از دست رفتن کیفیت و وضوح صدا می‌شود. بااین‌حال انتظار اسپیکرهای بهتری را از سمت هواوی داشتیم که البته این انتظار از یک گوشی میان‌رده شاید کمی غیرمنطقی باشد. بااین‌حال عملکرد بسیار خوب آنر ۷ در سایر بخش‌ها باعث می‌شود تا انتظار اسپیکر خوبی را نیز داشته باشیم.

دوربین

 آنر 7 به یک دوربین با حسگر ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده که نشان از قدرت بالای این دستگاه در تهیه تصاویر و ویدئو دارد. این دوربین، لنزی با دیافراگم f/2.0 دارد و به همین دلیل می‌تواند نور بیشتری را جذب کند که به عکاسی در شب کمک می‌کند. لنز دوربین کمی از بدنه بیرون زده، اما به لطف محافظ سافایری که روی آن را پوشانیده نباید نگران افتادن خط و خش روی لنز باشید.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

کیفیت تصاویر گرفته شده مناسب و قابل قبول است. جزئیات زیادی در عکس‌های گرفته شده دیده می‌شود، اما یک ایراد اساسی آن این است که کمی تصاویر روشن‌تر و سفیدتر از حالت معمول هستند. این موضوع در نور طبیعی روز بیشتر به چشم می‌آید و گاهی آزاردهنده است. به‌نظر می‌رسد دلیل این ایراد، نرم‌افزار پردازش تصویری باشد که هواوی در دوربین خود به کار بده و باعث می‌شود دقت رنگ‌ها کمتر بوده و تصاویری که در محیط‌های پرنور می‌گیرید سرد و بی روح باشد؛ به‌ویژه در هنگام عکاسی از چهره‌ها رنگ پوست افراد بسیار روشن‌تر نمایش داده می‌شود و اگر پوست سفیدی داشته باشند، شبیه به یک روح می‌شوند!

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

دوربین سلفی یا خودعکس این دستگاه ۸ مگاپیکسلی است و کیفیت مناسبی دارد، اما همان مشکل روشن بودن بیش از حد در مقیاسی کمتر در این دوربین نیز دیده می‌شود.

اما مشکل اصلی دوربین این تلفن در اپلیکیشن دوربین است. اپ دوربین با وجود امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای که دراختیار کاربر قرار می‌دهد، از نظر عملکرد به هیچ عنوان بهینه نیست. اپلیکیشن دوربین به کندی اجرا شده و پس از فشردن دکمه شاتر به کندی عکس می‌گیرد. قابلیت Auto HDR نیز همیشه روشن است و شما  نمی‌توانید آن را خاموش کنید و دستگاه خودش براساس نمایی که از آن عکس می‌گیرید تصمیم می‌گیرد از آن استفاده کند یا خیر. همیشه فعال بودن قابلیت HDR خودکار نیز در بسیاری از مواقع مزید بر علت می‌شود تا فرایند گرفتن عکس کندتر شود و مجبور باشید پس از فشردن دکمه شاتر چند ثانیه‌ای دستتان را ثابت نگه دارید.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

تمام قابلیت‌هایی که در دوربین تلفن P8 هواوی شاهد آن‌ها بودیم در آنر ۷ نیز دیده می‌شود؛ قابلیت‌هایی چون اسلوموشن، نقاشی با نور، اعمال افکت‌ها به‌صورت زنده در هنگام عکاسی و قابلیت Super Night Mode به شما امکانات فوق‌العاده‌ای برای لذت هرچه بیشتر از دوربین این تلفن را ارائه می‌کنند.

در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین این تلفن را مشاهده کنید:

بررسی گوشی آنر 7 هواوی
بررسی گوشی آنر 7 هواوی
بررسی گوشی آنر 7 هواوی
بررسی گوشی آنر 7 هواوی
بررسی گوشی آنر 7 هواوی
بررسی گوشی آنر 7 هواوی
بررسی گوشی آنر 7 هواوی
بررسی گوشی آنر 7 هواوی

برش ۱۰۰ درصد:

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

برای دیدن تصاویر در ابعاد واقعی به صفحه فلیکر زومیت مراجعه کنید.

نرم‌افزار

 آنر ۷ دارای سیستم‌عامل اندروید ۵ با رابط کاربری EMUI 3.1 است که در ظاهر هیچ شباهتی به اندروید گوگل ندارد. رابط کاربری که به‌طور کامل تغییر داده شده و شاید بیشتر شبیه به iOS اپل باشد. در این رابط کاربری نیز همانند رابط کاربری اپل امکان جستجوی اسپات‌لایت وجود دارد.

هواوی اما تنها به این امکانات بسنده نکرده و ویژگی‌های بسیاری را در رابط کاربری خود تعبیه کرده است. برای مثال می‌توانید با فشار مفصل انگشت روی نمایشگر و رسم خط اطراف محل مدنظر از صفحه‌نمایش اسکرین شات بگیرید یا با دو بار ضربه با مفصل انگشت (مانند در زدن) از کل صفحه‌نمایش اسکرین شات ثبت کنید.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

به‌علاوه همان‌طور که در اکثر رابط‌های کاربری گوشی‌های چینی شاهد بودیم، آنر ۷ نیز اپ درائر ندارد و تمامی اپلیکیشن‌ها مانند iOS در صفحه‌ی هوم قرار دارند. بااین‌حال می‌توانید اپلیکیشن‌ها را در دسته‌های مختلف گروه‌بندی کنید تا بتوانید سریع‌تر اپلیکیشن مدنظر خود را بیابید.

نوار اعلانات نیز به دو بخش اعلانات و میان‌برها تقسیم شده است. در بخش اعلانات، نوتیفیکیشن‌های گوشی خود را دریافت می‌کنید و در بخش میان‌برها آیکون‌های دسترسی سریع به بخش‌های مختلف تنظیمات وجود دارد. هر چند این نوار نمای جالبی دارد اما شاید بهتر بود هر دو بخش اعلانات و میان‌برها در یک بخش جمع‌آوری می‌شدند تا دسترسی به آن‌ها ساده‌تر می‌شد.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

همچنین در بخش Themes نیز می‌تواند پیش‌زمینه‌ی گوشی خود را تغییر دهید تا شکل آیکون‌ها در تمامی بخش‌های رابط کاربری تغییر کند. به‌علاوه می‌توانید محل دکمه‌های ناوبری روی صفحه‌نمایش را تغییر داده و حتی علاوه بر سه دکمه‌ی معمول دکمه‌ای برای دسترسی سریع به نوار اعلانات را به آن‌ها اضافه کنید.

به‌علاوه در بخش Samrt Key منوی تنظیمات نیز می‌توانید عملکردهای مختلف را برای دکمه‌ی مجزای تعبیه شده در بخش سمت راست فریم گوشی تعریف کنید. این دکمه را می‌توانید یکبار یا دوبار یا به‌صورت ممتد فشار داده و برای هر سه حالت نیز عملکردهای مختلف در نظر بگیرید. نکته‌ی جالب در مورد این دکمه امکان فعال کردن عملکردها حتی در حالت استندبای است.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

در حالت کلی رابط کاربری EMUI 3.1 هواوی زیبایی‌های خاص خود را دارد و کپی‌برداری آن از اپل ممکن است دلخواه برخی افراد نبوده و درعین‌حال رابط کاربری ایده‌آلی برای اشخاص دیگر باشد؛ رابط کاربری که اپ درائر نداشته و در آن اثری از اندروید خالص نیست.

بازده و عملکرد

 هواوی گوشی پی ۸ را به پردازنده‌ی قدرتمند اختصاصی خود یعنی کرین ۹۳۵ مجهز کرده است. این تراشه دارای چهار هسته Cortex A53 با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex A53 دیگر با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز است. این پردازنده برای یک گوشی میان‌رده بسیار قدرتمند محسوب می‌شود که البته در زمینه‌ی عملکرد گرافیکی اندکی عقب‌تر از رقبای خود است.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

 همانند سایر گوشی‌ها، تست‌های مختلف بنچمارک را برای این گوشی نیز اجرا کردیم که نتایج آن را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

تلفن / تبلت

AnTutu 5

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

Huawei Honor 7

 46333

 130.785

277.412

14171

8931

2645

1330

 50744

1070

HTC One A9

40916

237.488

317.64

26911

8858

2479

1127

 61525

1068

1370.1ms

Xperia Z5 Premium

 49654

245.127

480.532

22187 

22420

 2951

1286

 46757

1540

Nexus 5X

44605

80.687

241.228

19207

14438

3561

1140

31987

1230

1230

.

2ms

Xperia Z5

51206

240.900

431.373

22477

22589

3834

1386

 58865

1508

665.3ms

Xperia Z5 Compact

60869

362.915

446.208

35230

21759

2832

1381

49236

1831

761.5ms

Samsung Galaxy A8

48212 

248.764

330.719 

25091 

17433 

2840

1565 

 51896

 1036

805.5ms

+Galaxy S6 Edge

68160

499.008

727.011

34064

24361

1754

1009

61538

1771

769.0ms

Galaxy Note 5

67202

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

LG G4

 

48138

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

Sony Xperia Z3+

 

53292

280.379

490.311

28296

23506

4128

1457

57887

1705

893.6ms

Nokia  Lumia 930

25585

-

-

-

-

-

1043498ms

Sony Xperia E4

19194

112.679269.436

8555

3239

1592740

18154

3551278.6ms

HTC One M9

49674

603.118542.337

27803

21090

30902352

57313

1675661.3ms

Samsung Galaxy S6

67802

607.488788.162

35444

21204

54692545

58117

1732572.3ms

 همان‌طور که از نتایج بنچمارک‌ها نیز مشخص است، پردازنده‌ی مورد استفاده در آنر ۷ باتوجه‌به رده‌ی قیمتی خود بسیار قدرتمند است اما نتایج بنچمارک پردازنده‌ی گرافیکی آن را نمی‌توان با پردازنده‌های پرچم‌دار مانند اسنپدراگون ۸۱۰ مقایسه کرد که امری کاملا طبیعی است.

در استفاده‌ی روزمره نیز این پردازنده به‌همراه ۳ گیگابایت رم به‌راحتی می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند. لگ‌ها در حرکت بین بخش‌های مختلف رابط کاربری بسیار کم بوده و بازی‌های نیمه‌سنگین نیز به‌راحتی روی آن اجرا می‌شوند، اما در انجام بازی‌های سنگین گرافیکی شاهد افت فریم هستیم که برای گوشی‌های میان‌رده کاملا طبیعی است.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

به‌طور کلی باید قدرت پردازشی آنر ۷ را در قیاس با قیمت آن از نکات مثبت این گوشی برشمرد چرا که به‌راحتی از پس تمامی کارهای روزمره و حتی انجام بازی‌های نیمه‌سنگین نیز برخواهد آمد.

باتری

هواوی آنر ۷ را با وجود ضخامت کم و ابعاد کوچکی که دارد  توانسته به یک باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کند؛ باتری که باتوجه‌به صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی گوشی، بسیار بزرگ به شما می‌رود. این باتری باتوجه‌به دو سیم‌کارته بودن گوشی عملکرد مناسبی دارد و به‌راحتی می‌تواند یک روز کاری نیمه‌سنگین را شارژدهی کند.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

طبق روال گذشته روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی را روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدئویی با رزولوشن HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری آنر ۷ توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ  ۹ ساعت و ۴۰ دقیقه دوام بیاورد که زمان خوبی به شمار می‌‌رود. به‌علاوه آنر ۷ می‌تواند تا  ۱۰ ساعت و ۲۵ دقیقه وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند.

خبر خوب دیگر پشتیبانی این گوش از شارژ سریع است که به گفته‌ی هواوی با تنها ۵ دقیقه شارژ گوشی می‌توانید یک ساعت با گوشی به مکالمه بپردازید. همچنین در عرضه نیم ساعت می‌توانید باتری گوشی آنر ۷ را تا ۵۰ درصد شارژ کنید. باتری با حجم بزرگ آنر ۷ درکنار امکان شارژ سریع آن باعث شده است که آنر ۷ از دیدگاه باتری عملکرد قابل قبولی داشته باشد. در ادامه می‌توانید نتیجه تست‌های باتری روی این گوشی هوشمند را مشاهده کنید:

جمع بندی

با ورود کمپانی‌هایی مانند هواوی و شیائومی به بازار گوشی‌های میان‌رده رقابت در این بخش از بازار به‌شدت بالا گرفته است و هر سال شاهد عرضه‌ی گوشی‌های باکیفیت‌تر با قیمت پایین‌تر هستم. آنر ۷ نیز در مقایسه با نسل قبل خود با استفاده از فلز در بدنه بسیار زیباتر شده و صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی آن بسیار زیبا و چشم‌نواز است.

از طرفی این بار شاهد استفاده از حسگر اثر انگشت و نیز دوربینی با حسگر ۲۰ مگاپیکسلی نیز هستیم تا بتوان به‌راحتی آنر ۷ را یک گوشی با مشخصاتی نزدیک به پرچمداران بازار دانست. از طرفی هم دوربین و هم حسگر اثر انگشت این گوشی نیز عملکرد بسیار خوبی دارند و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی گوشی آنر به فلش نیز مجهز شده تا با یک گوشی کامل مواجه باشیم.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

علاوه بر تمامی امکانات مذکور، هواوی دکمه‌ی اختصاصی برای تعریف سه عملکرد مختلف را در سمت چپ فریم گوشی قرار داده است. این دکمه در استفاده‌ی روزمره بسیار کاربردی بوده و می‌توان با آن به انجام کارها سرعت بخشید.

از طرفی هرچند اشباع بودن رنگ‌ها در صفحه‌نمایش بسیار چشم‌نواز است اما نمایش رنگ‌ها در آن کمی غیرواقعی است و می‌تواند برای برخی جزو نقاط ضعف و برای برخی دیگر جزو نقاط قوت به حساب آید. از سویی درحالی‌که اغلب تولیدکننده‌های اندرویدی به پیروی از المان‌های زبان طراحی متریال روی آورده‌اند، هواوی سعی کرده رابط کاربری نسبتا سنگین خود را هرچه بیشتر به iOS اپل نزدیک کند. بااین‌حال ویژگی‌های بسیار زیاد موجود در این رابط کاربری می‌تواند کاربران پراستفاده را راضی نگه دارد.

با اینکه امروزه معرفی گوشی‌های میان‌رده با بدنه‌ی فلزی به یک استاندارد تبدیل شده اما در بین گوشی‌های میان‌رده کمتر گوشی را با کیفیت ساخت آنر ۷ می‌توان یافت. گوشی که نه‌تنها زیبا است بلکه دارای سخت‌افزاری قدرتمند، دوربینی قابل قبول به‌همراه سایر امکانات یک گوشی پرچم‌دار است که باعث جذاب‌تر شدن آن نیز شده است.  حال همه چیز به قیمت این محصول موکول می‌شود اگر هواوی بتواند قیمت مقرون‌به‌صرفه و مناسبی را برای این گوشی در نظر بگیرد، به یک انتخاب عالی در بازار میان‌رده‌ها تبدیل می‌شود.

بررسی گوشی آنر 7 هواوی

نقاط قوت

  • صفحه‌نمایش باکیفیت
  • بدنه‌ی باکیفیت فلزی
  • حسگر اثر انگشت با عملکرد دقیق و سریع
  • دکمه قابل شخصی‌سازی SmartKey

نقاط ضعف

  • نرم‌افزار کند دوربین و دقت رنگ پایین در عکاسی
  • اسپیکرهای نسبتا ضعیف
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات