IDC: در سال‌های آینده بازار به سمت تبلت‌های هیبریدی با کیبورد جداشدنی سوق پیدا می کند

یک‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از ظهور تبلت‌ها از سال ۲۰۰۹ میلادی، لپ‌تاپ‌ها تا حدودی پشت ابر‌های بی توجهی کاربران ماندند؛ اما این روزها شاهد آن هستیم که با کاهش فروش تبلت‌ها که به نوعی حاصل اشباع بازار و ظهور فبلت‌ها است، تولیدکنندگان به سراغ تولید تبلت‌هایی با بهره‌گیری از کیبوردهای جدا شدنی رفته‌اند. پیش‌بینی IDC نیز گویای این موضوع است که در آینده‌ی نزدیک این محصولات با استقبال کاربران روبرو خواهد شد.
تبلیغات

پیش از آنکه استیو جابز در سال ۲۰۰۹ میلادی پرده از تبلت اپل بردارد، بسیاری از کاربران به سراغ نت‌بوک‌ها رفته و از این محصولات استقبال کردند. این محصولات بسیاری از خواسته‌های کاربران را رفع می‌کردند و قادر بودند تا نیاز کاربران را برای وب گردی و سایر کارهای ابتدایی که با رایانه‌ها انجام می‌شود، برآورده کنند.

پس از آنکه اپل در سال ۲۰۰۹ آیپد را روانه‌ی بازار کرد، بسیاری از تولیدکنندگان به سراغ تولید این گجت نوپا رفتند. در این مرحله نیاز برای خرید نت‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌ها بسیار کاهش یافت. البته گوگل با معرفی کروم بوک‌ها خلا موجود در بازار را برای نت‌بوک‌های ارزان قیمت پر کرد و بخشی از بازار را مخصوصا در حوزه‌ی آموزش در اختیار گرفت.

حال متخصصان و تحلیل‌گران در IDC پیش بینی کرده‌اند که بازار در سال‌های آینده به سمت تبلت‌هایی با قابلیت اتصال به کیبوردهای جداشدنی سوق پیدا می‌کند. گمانه‌ها حکایت از این دارد که تبلت‌های هیبریدی ویندوزی در سال‌های آینده جای تبلت‌های اندرویدی را خواهند گرفت؛ هرچند وضعیت برای محصولات مبتنی برiOS همچنان مثل گذشته باقی خواهد ماند.

از جمله‌ی بارزترین نشانه‌هایی که می‌توان از آن به عنوان شاهدی برای این پیش‌بینی مطرح کرد، معرفی محصولاتی نظیر پیکسل سی از جانب گوگل، آیپد پرو از جانب اپل و موفقیت سری محصولات سرفیس مایکروسافت است. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات