با مبلغ در نظر گرفته‌ زاکربرگ برای تاسیس بنیاد چن و زاکربرگ، چه کالاهایی را می‌توان تهیه کرد؟

شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
همان طوری که مطلع هستید اخیرا مارک زاکربرگ و همسرش اعلام کرده‌‌اند که بنیاد چن و زاکربرگ را به منظور گسترش فعالیت‌های عام‌المنفعه تاسیس می‌کنند؛ اما با مبلغ اختصاص یافته به این بنیاد چه کالاهایی را می‌توان تهیه کرد؟
تبلیغات

اگرچه به تازگی مدیرعامل فیسبوک و همسرش طی نامه‌ای اعلام کرده‌اند که ۹۹ درصد از سهام کل خود به ارزش ۴۵ میلیارد دلار را خواهند بخشید، اما آنها اعلام کرده‌اند که با این مبلغ، بنیاد چن و زاکربرگ را تاسیس خواهند کرد.

مارک زاکربرگ و همسرش با این بخشش به جمع میلیاردرهای دیگری همچون بیل گیتس و وارن بافت که پیش‌تر چنین عمل انسان دوستانه‌ای را انجام داده بودند اضافه شدند؛ بیل گیتس تا به حال مبالغ هنگفتی را به منظور کاهش فقر و بهبود شرایط زندگی در سراسر جهان صرف کرده است. 

در حال حاضر ثروتی که این زوج اهدا می‌کنند حدود ۴۵ میلیارد دلار است که معادل با اقتصاد کل ترکمنستان و تانزانیا و همچنین ارائه‌ی چک ۳۸۰ دلاری برای هر یک از ۱۱۷ میلیون خانوار آمریکا است. ثروت این زوج به قدری است که می‌توان بودجه‌ی کل بنیاد علوم را تامین کرده و چندین جزیره‌ی خصوصی را خرید. در زیر لیستی از مواردی را مشاهده‌ می‌کنید که می‌توان با ثروت این زوج آن‌ها را تهیه کرد. 

پیشبرد علم

با ثروت زاکربرگ و همسرش می‌توان بخش قابل توجهی از بوجه‌ی تحقیقات علمی چند سالِ موسسه‌ای علمی را تامین کرد؛ بودجه‌ی سال ۲۰۱۴ ناسا برابر با ۱۷.۸ میلیارد دلار بود، در حالی که بودجه‌ی سال ۲۰۱۵ موسسه ملی بهداشت ۳۰.۴ میلیارد دلار بود و بودجه‌ی سال ۲۰۱۶ بنیاد ملی علوم در حدود ۷.۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. در حقیقت با ثروت زاکربرگ می‌توان بودجه‌ی چند سال یکی از این موسسه‌ها را تامین کرد.

علاوه بر این با ثروت این زوج می‌توان بودجه‌ی تولید و توزیع ۳۷ نوع خوراک و داروهای جدید را تامین کرد؛ بر اساس گزارشی از گروه Analysis، پروسه‌ی کسب مجوز یک دارو تا توزیع آن به بازار بودجه‌ای معادل با ۱.۲ میلیارد دلار را دربر می‌گیرد که ثروت زاکربرگ این بودجه را تامین می‌کند. علاوه بر این، با ثروت زاکربرگ می‌توان هزینه‌ی سفر به ماه را تامین کرد. یکی از کمپانی‌های مشغول در حوزه‌ی توریسم فضایی به نام Golden Spike به طور رسمی قیمت بلیط‌های خود را در حدود ۷۵۰ میلیون دلار اعلام کرده است.

زندگی لوکس

اگر زاکربرگ و همسرش مسیر دیگر ثروتمندان را دنبال می‌کردند می‌توانستند صاحب یکی از زندگی‌های لوکس شوند. این زوج با ثروت کنونی خود می‌توانند یک تخت شناور مغناطیسی به ارزش ۱.۲ میلیون دلار، خودروی اسپورت با روکش طلا به ارزش ۱۰ میلیون دلار، یاقوت برمه به ارزش ۳۰ میلیون دلار و گران‌ترین نقاشی تاریخ به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار را تهیه کنند؛ اما حتی با این خریدهای لوکس نیز ثروت‌ آن‌ها تمام نمی‌شود. 

با ۴۵ میلیارد دلار می‌توان کالاهای گران‌ قیمت بسیاری را تهیه کرد؛ به عنوان مثال می‌توان ۳۰ خودرو از گران‌ قیمت‌ترین خودروهای اسپورت جهان را خریداری کرد. همچنین این زوج می‌توانند از لری الیسون، مدیرعامل پیشین اوراکل تقلید کرده و خریدهای عجیب و غریبی را انجام دهند! لری الیسون که ارزش ثروت خالص وی ۴۸.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، سال گذشته اعلام کرد که جزایر هاوایی Lanai به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار را خریداری کرده است. مطمئنا با خرید چنین جزیره‌ای باز هم ثروت زاکربرگ پایان نمی‌پذیرد. به عنوان مثال گران‌ترین جزیره‌ی خصوصی تایلند با نام Rangyai Island، که در وب‌سایت Privateislands.com به فروش می‌رود قیمتی برابر ۱۶۰ میلیون دلار دارد که زاکربرگ و همسرش می‌توانند ۲۸۱ جزیره‌ی مشابه آن را خریداری کنند. 

زاکربرگ و همسرش احتمالا می‌توانند تنها با یک درصد از ثروت خالص خود زندگی خوبی داشته باشند. این زوج در حال حاضر صاحب ۷۰۰ هکتار زمین کشت و زرع در کائوآیی، چهار خانه در شهر پالو آلتو و یک خانه‌ی ساحلی زیبا در سن‌فرانسیسکو هستند و حتی پس از بخشش ۴۵ میلیارد دلار نیز می‌توانند زندگی راحتی را داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات