سونی تجارت سنسورهای دوربین توشیبا را به قیمت ۱۵۵ میلیون دلار می‌خرد

جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی تایید کرد که کسب و کار حسگرهای دوربین توشیبا را با پرداخت ۱۹ میلیارد ین معادل ۱۵۵ میلیون دلار تصاحب می‌کند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

پیش‌تر در زومیت خواندید که «سونی احتمالا تجارت سنسورهای توشیبا را می‌خرد» و امروز ژاپنی‌ها رسما این موضوع را تایید کرده‌ و همچنین قیمت این معامله را نیز ۱۵۵ میلیون دلار اعلام کرده‌اند. به این ترتیب سونی پس از تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۶ میلادی (۱۲ فروردین ۱۳۹۵)، صاحب کارخانه‌ی تولید حسگرهای دوربین توشیبا نیز خواهد شد . این کارخانه از سال آینده تحت مدیریت کامل بخش نیمه‌هادی‌های سونی قرار خواهد گرفت که خود وظیفه‌ی طراحی و تولید حسگرهای دوربین سونی را نیز برعهده دارد. البته لازم است بدانید که کارخانه‌ی تصاحب شده‌ی توشیبا توسط سونی، قادر به تولید کنترلرهای حافظه نیز هست و از این رو ممکن سونی از این بخش از توان شرکت هم برای استفاده در محصولات خود یا تامین موجودی مورد نیاز شرکت‌های دیگر استفاده کند.

سنسورهای دوربین سونی در گوشی‌های هوشمند رده بالا و دوربین‌های عکاسی استفاده می‌شوند

بخش حسگرهای سونی طی چند سال اخیر همیشه سودده بوده است و درآمد قابل ملاحظه‌ای را برای این شرکت بدست می‌آورد. از این رو سونی با تصاحب توشیبا می‌تواند توان تولیدی خود را در این حوزه دو برابر کند. از طرفی توشیبا توان مهندسی بسیار بالایی در تولید سنسورها داشته و حالا سونی می‌تواند از تیم طراحی سنسورهای توشیبا برای ساخت سنسورهای قوی‌تر نیز بهره ببرد.

در حال حاضر سنسورهای سونی در ماژول دوربین گوشی‌های ساختِ اپل، گوگل، سامسونگ، شیائومی و محصولات ده‌ها کمپانی تولید کننده موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات