IDC: میزان رشد عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند به ۹.۸ درصد کاهش یافت

جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از اینکه سال‌ها شاهد رشد دو رقمی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند بودیم، حالا موسسه IDC اعلام کرده این میزان رشد در سال جاری میلادی تک رقمی شده و به ۹.۸ درصد رسیده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 در سال‌های اخیر همواره رشد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان دو رقمی بوده است. اما موسسه IDC به تازگی اعلام کرده در سال ۲۰۱۵ میلادی این مقدار رشد تک رقمی شده و به ۹.۸ درصد رسیده است.

با توجه به این نرخ رشد، در سال جاری میلادی ۱.۴۳ میلیارد گوشی هوشمند در سراسر جهان عرضه شده است. به گفته‌ی محققان یکی از دلایل این مقدار رشد منفی اشباع شدن بازار بزرگ چین به دلیل عرضه‌ی بیش از حد محصولات متنوع است. مصرف‌کنندگان چینی که اولین گوشی هوشمند خود را خریداری کرده‌اند منتظر هستند تا آن را به مدل جدیدتر ارتقا دهند. در نتیجه به گفته‌ی آی‌دی‌سی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند چینی در سال جاری تنها رشد تک رقمی را به خود دیده است.

علیرغم این پیش‌بینی رشد منفی در سال ۲۰۱۵ میلادی، به نظر می‌رسد برخی از گوشی‌های هوشمند با توجه به تخفیف‌های جمعه سیاه، فروش خوبی را در آمریکا تجربه کرده‌اند. برای مثال، طی اواخر هفته‌ی گذشته که به نوعی شروع زمان فروش فصل تعطیلات به شمار می‌رود، آمار فروش آیفون ۶ اس اپل نسبت به ۴ هفته‌ی گذشته تا ۳۶ درصد رشد داشته و در همین دوره‌ی زمانی، گلکسی اس ۶ سامسونگ با ۶۸ درصد رشد فروش در بلک‌فرایدی، آمار بهتری را از خود برجای گذاشته است.

البته به لطف فروش خوب گوشی‌هایی با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار در کشورهای در حال توسعه، میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند رشد واحد خوبی داشته است. رایان رِیث، مدیر برنامه IDC اشاره کرده است عواملی که باعث رشد فروش گوشی‌های ارزانتر از ۱۰۰ دلار شده، طی دو سال آینده نمی‌توانند به ادامه‌ی این روند کمک کنند. باید یادآوری کنیم محققان انتظار دارند میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در آفریقا و خاورمیانه رشد ۵۰ درصدی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات