آشنایی با ۵ گوشی کامپکتی که می توانند گزینه خرید شما باشند

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
مطالعه 5 دقیقه
خوشمان بیاید یا نه به هر حال  اندازه نمایشگر گوشی‌های هوشمند طی ۱۰ سال گذشته دو برابر شده است. حالا نمایشگرهای با اندازه ۵ اینچ یا بزرگتر در گوشی‌های هوشمند کاملا عادی و طبیعی محسوب می‌شوند. از این رو پیدا کردن  یک گوشی هوشمند کامپکت مناسب در بین گوشی‌های متعدد با نمایشگر بزرگ سخت است. با این حال اگر به دنبال گوشی‌های هوشمند خوب با نمایشگرهایی هستید که از ۴.۶ اینچ بزرگتر نباشند در این مقاله ۵ گوشی هوشمند از این دسته را برای شما انتخاب کرده‌ایم.
تبلیغات

برخی از گوشی های هوشمندی که در این لیست معرفی کرده‌ایم چندان هم مدل‌های جدیدی نیستند با این حال به عنوان یک گوشی کامپکت، مدل خوبی محسوب می‌شوند و از طرفی حالا نسبت به زمان معرفیشان قیمت به صرفه‌تری هم دارند.

آیفون ۵ اس اپل

iphone 5s zoomit 22 e6197

آیفون ۵ اس اپل تنها گوشی هوشمند ۴ اینچی این شرکت است که هنوز هم تولید می‌شود. این گوشی هوشمند در سپتامبر سال ۲۰۱۳ معرفی شد و حالا ۲ سال از زمان تولید آن می‌گذرد با این حال اگر شما جزو دسته افرادی هستید که به گوشی کامپکت iOS نیاز دارید و البته هنوز هم پرداخت قیمت این مدل برای شما سنگین نیست، آیفون ۵ اس گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. آیفون ۵ اس دارای نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن ۶۴۰ در ۱۱۳۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در اینچ است. این گوشی هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت، دوربین با کیفیت ۸ مگاپیکسلی و پردازنده ۶۴ بیتی A7 با ۱ گیگابایت رم است. بررسی تخصصی تیم زومیت در رابطه با آیفون ۵ اس اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی هوشمند در اختیار شما قرار می‌دهد.

لومیا ۵۳۲ مایکروسافت 

microsoft lumia 532 0 1 34cd7

اگر مایل به داشتن یک گوشی هوشمند ویندوز فون هستید که قیمت بالایی ندارد ولی در عوض امکانات و قابلیت‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد شاید خوب باشد که لومیا ۵۳۲ را هم مدنظر قرار دهید. 

این گوشی هوشمند که در نیمه اول سال ۲۰۱۵ معرفی شده مجهز به نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، پردازنده اسنپدراگون ۲۰۰ با ۱ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلوی VGA است. این گوشی هوشمند دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی است و از کارت حافظه خارجی هم پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر این گوشی هوشمند دارای ویندوز ۸.۱ است و از اوایل سال ۲۰۱۶ ویندوز ۱۰ نیز روی آ ن نصب می‌شود.

موتو ای ۲۰۱۵ موتورولا  

moto e gen2 11 c7fac

نسخه سال ۲۰۱۵ موتو E در واقع جانشینی برای موتو ای ۲۰۱۴ است که با استقبال خوبی از سوی علاقمندان گوشی‌های هوشمند مواجه شده بود. نسخه ۲۰۱۵ این گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۵۶۰ در ۹۴۰ پیکسل، پردازنده اسنپدراگون ۴۱۰ با ۱ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی است  که قابل ارتقا از طریق کارت حافظه خارجی می‌باشد. موتورولا برای تامین انرژی این گوشی هوشمند باتری ۲۳۹۰ میلی‌ آمپر ساعتی را در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این گوشی هوشمند می‌توانید به بررسی تخصصی موتو E نسخه سال ۲۰۱۵ زومیت مراجعه کنید.

گلکسی اس ۵ مینی سامسونگ

samsung galaxy s5 mini 0 98f26

 درست مثل گلکسی اس ۵، گوشی هوشمند گلکسی اس ۵ مینی هم یک گوشی هوشمند مدل سال ۲۰۱۴ است که ضد آب و گرد و غبار بوده  و به اسکنر اثر انگشت و سنسور ضربان قلب مجهز است. این گوشی هوشمند به نمایشگر ۴.۵ اینچی با رزولوشن 720P، پردازنده اکسینوس ۳۴۷۰ یا اسنپدراگون ۴۰۰ (بسته به نوع بازار) با ۱.۵ گیگابایت رم است. درست مثل گلکسی اس ۵، گوشی گلکسی اس ۵ مینی هم به اندروید مارشمالو بروز خواهد شد. 

اکسپریا زد ۵ کامپکت سونی 

z5 compact 8 168a4

جدیدترین و پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند موجود در لیست ما اکسپریا زد ۵ کامپکت است. این گوشی هوشمند همچنین بزرگترین نمایشگر را نیز در لیست ما دارد. اکسپریا زد ۵ کامپکت مجهز به نمایشگر ۴.۶ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است. با این حال در حالت کلی اکسپریا زد ۵ کامپکت به لطف لبه‌های باریک خود کوچک‌تر از گلکسی اس ۵ مینی و موتو E سال ۲۰۱۵ است. این گوشی هوشمند به پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰ مجهز شده و مثل سایر مدل‌های اکسپریا زد ۵ ضد آب و گرد و غبار است. 

دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی در پشت این گوشی هوشمند تعبیه شده و اسکنر اثر انگشت، ۲ گیگابایت رم  همچنین حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی قابل ارتقا با کارت حافظه خارجی از دیگر مشخصات سخت افزاری این گوشی هوشمند هستند. باتری پر حجم ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی هم برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. برای آشنایی بیشتر با این گوشی هوشمند می‌توانید به بررسی تخصصی اکسپریا زد ۵ کامپکت در زومیت مراجعه کنید. 

از بین گوشی‌های بالا کدام یک را بیشتر می‌پسندید؟ آیا شما هم گوشی کامپکت دیگری را سراغ دارید که بتوانیم به لیست بالا اضافه کنیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات