استیو بالمر: مایکروسافت باید اجازه اجرای اپ‌های اندرویدی را روی ویندوز ۱۰ موبایل بدهد

پنج‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
پس از طرح انتقاداتی در مورد شفافیت مالی مایکروسافت، حالا مدیر عامل سابق این شرکت، استیو بالمر، روشی که مایکروسافت در پیش گرفته را به چالش کشیده است. او با برخی از استراتژی‌هایی که مایکروسافت در رابطه با ویندوز ۱۰ موبایل در پیش گرفته مخالف است.
تبلیغات

استیو بالمر، مدیر عامل سابق مایکروسافت، جهتی که مایکروسافت برای آینده‌ی خود در نظر گرفته را اشتباه می‌داند. او در جدیدترین مصاحبه‌ی خود بیان کرده است که اپ‌های یونیورسال برای ویندوز ۱۰ نمی‌توانند کمبود اپلیکیشن‌ها در ویندوز ۱۰ موبایل را جبران کنند. وی معتقد است مایکروسافت باید اجازه‌ی نصب و اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی ویندوز ۱۰ موبایل بدهد.

بدون شک بالمر می‌داند که پروژه‌های آستوریا و آیلند وود که قرار بود به ترتیب اپلیکیشن‌های اندروید و iOS را به ویندوز فون‌ها پورت کنند، از طرف مایکروسافت در حال حاضر متوقف شده‌اند. به طور قطع منظور او این بوده است که مایکروسافت اجازه دهد تا کاربران بتوانند اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی گوشی ویندوزی خود نصب کنند. این مورد می‌تواند مشکلات بسیاری را نیز با خود به همراه آورد.

در مورد منظور بالمر نمی‌توان سخنان زیادی را مطرح کرد چرا که او فرد باهوشی است و به طور قطع مشکلات موجود بر سر راه این روش را می‌داند. اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز موبایل می‌تواند شانس ایجاد اکوسیستم اپلیکیشنی مناسب برای این سیستم عامل را از بین ببرد. به علاوه اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی سختی‌های خاص خود را حتی در گوشی‌های اندرویدی دارند.

هر چند دور از ذهن نیست مایکروسافت زمانی پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را نیز مدنظر قرار دهد اما در حال حاضر این استراتژی معقول به نظر نمی‌رسد. یونیورسال اپ‌ها می‌توانند نکته‌ی اتکای بزرگی برای مایکروسافت باشند چرا که ویندوز ۱۰ دسکتاپ بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر در حال حاضر دارد و تنها چند خط کد اضافی لازم است تا بتوان آن اپ را برای ویندوز ۱۰ موبایل نیز ارائه کرد. به علاوه اپ‌های یونیورسال می‌توانند قدرت سیستم عامل ویندوز موبایل را بیشتر از اپلیکیشن‌های اندرویدی به نمایش بگذارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات