اسنپدراگون 830 کوالکام از ۸ گیگابایت حافظه‌ رم پشتیبانی می‌کند

پنج‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
هنوز خبری از عرضه‌ی گجت‌های هوشمند مبتنی بر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ نیست، حال آنکه انتشار اخبار و شایعات در مورد اسنپدراگون ۸۳۰ آغاز شده که حکایت از کار روی نسل بعدی تراشه‌ی پرچمدار کوالکام دارد. آخرین شنیده‌ها حاکی است که این تراشه از حافظه‌های رم با ظرفیت ۸ گیگابایت پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

 باوجود اینکه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ هنوز راهی بازار نشده، شایعاتی در مورد اسنپدراکون ۸۳۰ در حال انتشار است. آخرین شنیده‌ها حکایت از این دارد که کوالکام نسل جدید تراشه‌ی پرچمدار خود را با پشتیبانی از حافظه‌ی رم تقریبا دو برابر حافظه‌های کنونی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

اصلی‌ترین موضوع برای پشتیبانی از حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی را باید در نیاز به قدرت پردازشی بالا عنوان کرد که نسل بعدی گوشی‌های هوشمند و گجت‌‌ها نیازمند آن خواهند بود، ا زاین‌رو است که حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی به عنوان یک گزینه‌ی محتمل در گوشی‌های هوشمند نسل آینده روانه‌ی بازار خواهد شد. این تئوری توسط پن جیوتانگ، تحلیل‌گر چینی مطرح شده که پیش از این نیز گمانه‌هایی را در مورد اسنپدراگون ۸۲۰ مطرح کرده بود. وی به این موضوع اشاره کرده بود که اسنپدراگون ۸۲۰ با کد MSM8998 روانه‌ی بازار خواهد شد.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که انتشار چنین شایعاتی به منزله‌ی پشتیبانی صد در صدی محصول نهایی از چنین ویژگی‌هایی نیست. البته استفاده از حافظه‌هایی با ظرفیت بالا در گجت‌های هوشمند چندان نیز دور از انتظار نیست، چراکه با وجود راهکارهایی نظیر کانتینیوم ویندوز به نظر می‌رسد روش‌هایی جدیدی در حوزه‌ی فناوری برای انجام امورات روزانه ایجاد شده است.

انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۳۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید شود که این موضوع ضامن بهبود عملکرد و همچنین کاهش میزان مصرف باتری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات