آمار فروش گوگل و اپل در کره‌ جنوبی از سامسونگ و ال‌جی پیشی گرفت

سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ را باید بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا بدانیم و ال‌جی نیز از جمله برندهای مشهوری است که به دلیل نوآوری‌های خود طرفداران زیادی دارد. اما نکته‌ی جالب اینجاست که این دو غول کره‌ای نتوانسته‌اند در وطن خود به اندازه‌ی اپل و گوگل موفق باشند و آمار فروش آنها کمتر از این دو برند آمریکایی است.
تبلیغات

 سامسونگ، باوجود اینکه بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا است ولی نتوانسته به طور ثابت میزان رشد خود را حفظ کند و در بازارهای بزرگی چون کشورهای چین و هند در مقابل شرکت‌های چینی و تایوانی با مشکل روبرو شده است. حالا نکته‌ی جالب اینجاست که براساس آمارهای منتشر شده، این غول کره‌ای در کنار دیگر رقیب خود یعنی ال‌جی، حتی نتوانسته‌اند در کشور خودشان نظر کاربران را در حد تصور جلب کنند. گفته می‌شود آمار فروش گوگل و اپل در کره‌جنوبی از میزان فروش سامسونگ و ال‌جی پیشی گرفته است.

گزارش اخیر که با استناد به اطلاعات یکی از بزگترین اپراتورهای کره به نام SK Telecom و فروشگاه آنلاین T-World Direct در تاریخ ۲۷ دسامبر (ششم دی ماه) منتشر شده، نشان می‌دهد سامسونگ و ال‌جی در بخش گوشی‌های پایین‌رده توانسته‌اند فروش بسیار خوبی را در بازار کره‌جنوبی تجربه کنند. ولی در بخش محصولات رده بالا میزان فروش آیفون‌های اپل و نکسوس‌های گوگل به مراتب بالاتر بوده و آیفون ۶ اس ۶۴ گیگابایتی با در اختیار گرفتن ۲۸.۲ درصد از سهم بازار گوشی‌های کره در مقام اول قرار گرفته و نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی با سهم ۱۳.۸ درصد در جایگاه بعدی قرار دارد.

تنها گلکسی نوت ۵ نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی توانسته با سهم ۱۳.۸ درصدی خود در کنار آیفون ۶ اس ۱۶ گیگابایتی قرار بگیرد. جایگاه سوم به آیفون ۶ اس پلاس با ۸.۱ درصد از سهم بازار تعلق دارد و مدل ۳۲ گیگابایتی گلکسی نوت ۵ با ۷.۱ درصد در رتبه‌ی پنجم قرار دارد. در مجموع محصولات رده‌بالای اپل بیش از ۵۰ درصد سهم بازار کره‌جنوبی را در اختیار دارند که بیشتر آن متعلق به آیفون ۶ اس است.

نکته‌ی قابل توجه اینجاست که این اپراتور کره‌ای محصولاتی چون نکسوس ۶ پی را در بین گوشی‌های میان‌رده طبقه‌بندی کرده و به مشخصات فنی این محصول که در کلاس پرچمدارها تولید شده توجهی نکرده است. نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی این گوشی توانسته 34.6 درصد از سهم فروش بازار کره را در اختیار بگیرد و بعد از آن گوشی Luna که توسط اپراتور کره‌ای SK Telecom ارائه شده با ۲۸.۴ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. در حالی که نکسوس ۵ ایکس ۳۲ گیگابایتی با ۲۰ درصد از سهم بازار در مکان بعدی قرار می‌گیرد و گلکسی A5 با ۹.۷ درصد و نکسوس ۵ ایکس ۱۶ گیگابایتی با ۵.۸ درصد به ترتیب در رتبه‌ی چهارم و پنجم حضور دارند.

اما در بخش گوشی‌های پایین‌رده گلکسی فولدر نسخه‌ی 3G با ۲۴.۸ درصد از سهم فروش بازار در جایگاه نخست قرار دارد و بعد از آن گلکسی J5 با ۱۸.۵ درصد قرار می‌گیرد. گلکسی گرند مکس با ۱۵.۸ درصد از سهم بازار در جایگاه سوم و گوشی‌ها ال‌جی کلاس با ۱۲.۳ درصد و ال‌جی بَند پلی با ۸.۹ درصد در مکان‌های بعدی جای دارند.

این آمار و ارقام کمی عجیب به نظر می‌رسد ولی نکته‌ی عجیب‌تر به نحوه‌ی طبقه‌بندی گوشی‌ها توسط اپراتور کره‌ای SK Telecom برمی‌گردد که نوع دسته‌بندی محصولات جای سوال دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات