عجیب‌ترین فراخوانی‌های خودرو در سال ۲۰۱۵

یک‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
مطالعه 4 دقیقه
سال ۲۰۱۵ برای صنعت خودرو با مشکلات بسیار زیادی همراه بود. این مشکلات باعث شدند تا شرکت‌های خودروسازی اقدام به فراخوانی تعداد بسیار زیادی از نمونه‌های تولیدی خود کنند. اما در این مقاله ما به عجیب‌ترین فراخوانی‌های سال ۲۰۱۵ خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 سال ۲۰۱۵ برای خودروسازان بسیار پرتنش به پایان رسید. مشکلات سوئیچ‌های استارت خودروهای جنرال موتورز که منجر به آتش گرفتن خودروها می‌شد، رسوایی خودروهای دیزل فولکس واگن که مشکلات عمده‌ای برای این شرکت به وحود آورد و مشکلات ایربگ‌های تاکاتا که باعث باز شدن ناگهانی آن‌ها می‌شد، از جمله نقص‌های فنی خودروها بود که تولید کننده‌ها برای رفع آن‌ها اقدام به فراخوانی تعداد زیادی از خودروهای خود کردند.

اما در کنار چنین مشکلات بزرگی، بعضی از خودروساز‌ها نیز برای ایراد‌های بسیار جزیی و گاها عجیب، خودروهای خود را فراخوانی می‌کردند. در ادامه توجه شما را به این فراخوانی‌ها دعوت می‌کنیم.

راحتی بیش از حد در کنترل سانروف کادیلاک ATS

کادیلاک ای‌تی‌اس

قوانین و استانداردهای ایمنی خودرو برای جلوگیری از مشکلات و ایمن نگاه داشتن سرنشینان وضع شده‌اند. اما گاهی این قوانین بیش از حد برای خودروسازان دردسر ایجاد می کنند. کادیلاک ATS یکی از این موارد است که قوانین وضع شده باعث شد جنرال موتورز دو بار در سال ۲۰۱۵ اقدام به فراخوانی این خودرو کند. اما مشکل ATS در کجا بود؟ طبق قوانین باید دسترسی به عملگر سانروف بیش از حد آسان نباشد زیرا در این حالت امکان باز و بسته شدن تصادفی آن وجود خواهد داشت. کادیلاک برای حل این مشکل مجبور شد پنل سقف را با نمونه‌ی دیگری که عملگر‌های سانروف در آن تغییر کرده‌ بودند، تعویض کند.

سفت کردن پیچ پورشه کاین

پورشه کاین ۲۰۱۵

خودروی شاسی بلند و لوکس کاین پرفروش‌ترین مدل پورشه در آمریکا است. پورشه در ابتدای ۲۰۱۵ تنها دو عدد کاین را برای رفع مشکل به تعمیرگاه‌های خود فراخوانی کرد. مشکل موجود در تنظیمات ارتفاع سیستم تعلیق و سفت نبودن تعدای از پیچ‌های یک عدد کاین ۲۰۱۵ دیزل و یک عدد کاین اِس بود. شاید مشکلات ذکر شده از نظر بسیاری، کوچک و قابل صرف نظر هستند؛ اما پورشه نشان داد که هیچ مشکلی در خودرو‌های تولیدی این شرکت کوچک و قابل گذشت نیست.

جلوگیری از بسته شدن سانروف آئودی Q3

آئودی کیو ۳

یکی دیگر از مواردی که قوانین ایمنی باعث فراخوانی خودروها شده است، سانروف آئودی Q3 است. آئودی در سال ۲۰۱۵ برای بروزرسانی نرم‌افزار کنترل سانروف، مجبور به فرخوانی ۳۶۴۶ عدد Q3 شد. اما مساله‌ای که از لحاظ قوانین مشکل و خطرناک بود، مالکان خودرو آن را قابلیتی کاربردی می‌دانستند. مشکل Q3 در این جا بود که اگر مالک هنگام بسته شدن سانروف اقدام به خاموش کردن خودرو می‌کرد، سانروف به طور خودکار عملیات بسته شدن را ادامه می‌داد و آن را به پایان می‌رساند. اما آژانس امنیت بزرگراه‌های و ترافیک ایالات متحده، این قابلیت را خطرناک دانست و امکان آسیب رسیدن به سرنشنیان توسط آن را به سازنده اعلام کرد.

فراخوانی یک عدد رولزرویس گوست

رولزرویس گوست

شاید مالکان آن دو عدد پورشه کاین احساس ویژه‌ای هنگام فراخوانی خودروهای خود داشتند، اما رولزوریس پا را از این هم فراتر گذاشته و در سال ۲۰۱۵ یک عدد گوست را برای انجام اقدامات لازم فراخوانی کرد. روزلزرویس متوجه شده بود که ایربگ جانبی یکی از خودروهای خود در ایالات متحده، احتمالا با ضربه‌ی جانبی باز نشده و سرنشین دچار مشکل شود. به همین دلیل با فراخوانی آن خودروی خاص، اقدام به تعویض قطعات لازم کرد. رولزویس با این اقدام خود، خدمات پس از فروش ایده‌آل را به خوبی تعریف کرد.

بررسی تمام تسلا‌های مدل‌ اِس برای یافتن مشکل کمربند ایمنی

تسل مدل اس

خودروهای تسلا را می‌توان از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین نمونه‌های صنعت خودروسازی دانست؛ اما مشکلی بسیار ساده و کوچک باعث شد تسلا به بررسی تمام خودرهای مدل اِس بپردازد. این شرکت در یکی از مدل اِس های موجود در اروپا با مشکل عدم اتصال صحیح کمربند جلو به پیش‌کشنده مواجه شده بود. اما تسلا به این دلیل که امکان شناسایی خودروهای معیوب در این زمینه را نداشت، اقدام به فراخوانی‌ و بررسی تمامی مدل اِس‌های فروخته شده کرد.

نظر شما در رابطه با فراخوانی ها و خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروسازی بالا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات