۲۱ ترقند برای بهبود تجربه‌ی کار با اکسپریا زد 5 سونی (بخش اول)

یک‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲
مطالعه 5 دقیقه
گوشی اکسپریا زد ۵ یکی از سه پرچمدار امسال سونی است که پا به بازار سنگین رقابتی گوشی‌های هوشمند گذاشته است و با تغییرات بسیاری که سونی برای آن در نظر گرفته، سعی کرده تا این گوشی را به یک دستگاه کامل و بی‌نقص تبدیل کند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا در بخش اول ۲۱ ترفند گوشی اکسپریا زد ۵ به بیان ۷ مورد از ترفندها برای استفاده‌ی بهتر از گوشی اکسپریا زد ۵ سونی بپردازیم.
تبلیغات

سونی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ برخلاف سال‌های قبل، سه گوشی از سری زد خود را به عنوان پرچمداران جدیدش معرفی کرد. با این حال اکسپریا زد ۵ سونی، همچنان پرچمدار اصلی سونی است و ویژگی‌های بسیاری نیز دارد که برای استفاده‌ی بهتر از گوشی قصد داریم در سه مقاله ۲۱ ترفند کاربردی این گوشی را بیان کنیم. در ادامه و با بخش اول این ترفندها با ما همراه باشید.

۱. تغییر تم گوشی

1 e9fc3

همانند برخی دیگر از گوشی‌های هوشمند، اکسپریا زد ۵ نیز از تم‌ها در رابط کاربری پشتیبانی می‌کند. تغییر این تم باعث تغییر در تصویر پس‌زمینه‌ی صفحه‌ی هوم، رنگ کلی رابط کاربری و شکل دکمه‌های مختلف می‌شود. تم‌های بسیاری بصورت پیش‌فرض در اختیار شما است، اما اگر به آن‌ها علاقه‌ای نداشتید می‌توانید تم‌های بیشتری را دانلود کنید. برای تغییر تم اکسپریا زد ۵ کافی است انگشت خود را در صفحه‌ی هوم چند ثانیه بر روی صفحه‌نمایش قرار دهید و از منوی ظاهر شده و مراجعه به بخش تم اقدام به تغییر آن کنید.

۲. غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های پیش‌فرض کم کاربرد

2 bc1ce

اکسپریا زد ۵ بسیاری اپلیکیشن‌های پیش‌فرض ضروری مانند مدیریت فایل‌ها و اپلیکیشن آب‌و‌هوا دارد؛ اما برخی مانند Lifelog یا Sociallife شاید برای بسیاری بدون کاربرد باشند. برخی از این اپلیکیشن‌ها را می‌توان از نصب درآورد، اما سونی اجازه نمی‌دهد برخی دیگر از آن‌ها را از نصب درآورید. راه حل این است که اپلیکیشن‌ها را از بخش تنظیمات غیرفعال کنید. در منوی تنظیمات از بخش اپ‌ها به قسمت All بروید. از این بخش می‌توانید تمامی اپلیکیشن‌های موردنظر خود را غیرفعال کنید.

۳. بالا رفتن حجم صدای زنگ تماس‌ها

3 1e4ca

از دست دادن تماس‌ها بسیار آزاردهنده است و ممکن است باعث شود قرار یا اتفاق مهمی را به این دلیل از دست بدهید. خوشبختانه سونی در اکسپریا زد ۵ فکری برای این مشکل اندیشیده و به شما اجازه می‌دهد تا با رفتن به بخش Call در منوی تنظیمات و فعال کردن Increasing ringtone باعث شوید تا در هنگام زنگ خوردن گوشی، صدا زنگ با گذر زمان افزایش یابد تا تماسی را از دست ندهید.

۴. تنظیم تعادل رنگ‌های صفحه‌نمایش

4 a4035

نحوه‌ی نمایش رنگ‌ها در صفحه‌نمایش اکسپریا زد ۵ بسیار خوب است، اما ممکن است مورد علاقه‌ی برخی نباشد؛ چرا که دمای رنگ در آن سرد بوده و سفید‌ها هاله‌ای از رنگ آبی در خود دارند. اگر می‌خواهید این ایراد را برطرف کنید کافی است در منوی تنظیمات و زیر شاخه‌ی صفحه‌نمایش به بخش White balance بروید و با انجام تنظیمات لازم، نمایش رنگ‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید.

۵. فعال کردن ویژگی smart backlight

5 f143c

برای داشتن شارژدهی خوب باتری، سونی در صورت لمس نکردن صفحه‌نمایش برای مدتی مشخص، آن را خاموش می‌کند. اما برای خواندن یک کتاب یا صفحه‌ی وب بر روی گوشی نیاز به لمس کردن صفحه نمایش نیست و این ویژگی کاربردی ممکن است در این موارد باعث آزار کاربر شود.

ویژگی Smart backlight Control باعث می‌شود تا زمانی که گوشی را در دست دارید صفحه‌نمایش آن خاموش نشود. کافی است در بخش تنظیمات و زیر شاخه‌ی صفحه نمایش ویژگی Smart backlight control را فعال کنید.

۶. تنظیم حسگر اثر انگشت

6 d28ab

سونی در اکسپریا زد ۵ برای اولین بار در گوشی‌های خود رو به استفاده از حسگر اثر انگشت آورده، اما برخلاف دیگر شرکت‌ها آن را در لبه‌های گوشی قرار داده است تا به راحتی بتوان به آن به هنگام در دست داشتن گوشی دسترسی داشت.

این حسگر دقت بالایی داشته و تقریبا در تمامی موارد به درستی عمل می‌کند، پس فکر خوبی است که از آن بهره ببرید. برای تنظیم حسگر به بخش Security در منوی تنظیمات رفته و بر روی Fingerprint Manager کلیک کنید. حالا کافی است انگشتی را که معمولا در هنگام در دست داشتن گوشی بر روی لبه‌ی گوشی قرار می‌گیرد، بر روی حسگر قرار دهید تا اثر انگشت شما در حافظه‌ی آن ذخیره شود. سعی کنید بخش‌های مختلف انگشت خود را بر روی حسگر قرار دهید تا این حسگر اثر انگشت شما را با دقت بیشتری بخواند.

۷. فعال کردن ویژگی Glove mode و tap to wake up

7 0ca4b

در این روزهای سرد بسیاری در محیط‌های بیرون از خانه از دستکش استفاده می‌کنند که در این صورت نمی‌توان از گوشی هوشمند بهره برد؛ اما سونی در اکسپریا زد ۵ به شما اجازه می‌دهد تا با بالا بردن حساسیت صفحه‌نمایش حتی با در دست داشتن دستکش نیز بتوانید با گوشی خود کار کنید. کافی است در منوی تتنظیمات و در زیر شاخه‌ی صفحه نمایش Glove mode را فعال کنید.

به علاوه در این قسمت می‌توانید ویژگی Tap to wake up را نیز فعال کنید تا زمانی که گوشی در حالت استندبای است با دو بار فشار بر روی صفحه‌نمایش بتوانید آن را روشن کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات