انگشت اتهام پارکر ویژن به سوی سامسونگ، اپل و ال‌جی

جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
شاید نام پارکر ویژن خیلی برای شما آشنا نباشد. این کمپانی در زمینه‌ی تولید تراشه‌های رادیویی سلولار و دیگر فناوری‌های مربوط به فرکانس رادیویی بی‌سیم فعال است. حالا این شرکت قصد دارد با طرح شکایت نقض پتنت از سامسونگ، اپل و ال‌جی، این سه غول دنیای فناوری شکایت کند.
تبلیغات

 موضوع نقض پتنت در بین کمپانی‌های بزرگ فعال در دنیای دیجیتال موضوع تازه‌ای نیست. بارها خبر شکایت اپل از سامسونگ یا دیگر کمپانی‌ها را شنیده‌ایم.‌ اما این بار به نظر می‌رسد شرکت پارکر ویژن با طرح شکایتی در دادگاه منطقه‌ای فلوریدا مدعی شده سامسونگ، اپل و ال‌جی با نقض پتنت ثبت شده‌ی این شرکت باید محاکمه شوند. این شرکت مدعی است باید این سه غول فناوری یا به پارکر ویژن غرامت پرداخت کنند یا اینکه واردات و فروش محصولات نقض کننده‌ی این پتنت در بازار آمریکا متوقف شود.

از آنجایی که پارکر ویژن به خودی خود یکی از تولیدکنندگان محصولات مختلف به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد این بار سامسونگ، اپل و ال‌جی با شکایتی فراتر از آنچه پیشتر توسط دیگر تولیدکنندگان مطرح شده بود روبرو هستند. به علاوه، پارکر ویژن شکایت دیگری را به کمیسیون تجارت بین‌الملل ارائه داده تا بتواند این موضوع را خارج از بازار آمریکا نیز بررسی کند.

واقعیت جالب این است که در این مورد تمامی شرکت‌های مورد اتهام به نوعی از مشتریان کوالکام هستند و از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام، فناوری رادیویی موبایل و دیگر محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. در این دعوی، مشخصا پارکر ویژن روی تراشه کوالکام به کار رفته در گزارش کالبدشکافی آیفون ۶ اس اپل حرف دارد. پارکر ویژن مدعی شده چهار پتنت این شرکت توسط محصولات مختلف کوالکام در مدل‌های منتخب مانند آیفون ۶ اس، جی ۳ ال‌جی و گلکسی اس ۶ سامسونگ نقض شده است.

در نتیجه، ممنوعیت فروش و واردات نشان می‌دهد باید یک التزام گسترده و وسیع با در نظر گرفتن این موضوع لحاظ شود که در مورد نقض در شرایط فعلی پتنت هیچ مصونیت یا بررسی رسمی وجود ندارد. به نظر می‌رسد این موارد بیش از پیش نیاز به اصلاح قانون پتنت را پررنگ می‌کند.

هنوز تاریخی برای این دادگاه و شنیدن دفاعیات سامسونگ، اپل و ال‌جی مشخص نشده، ولی گفته می‌شود موضوع توقیف این محصولات رد خواهد شد. برخی از تحلیل‌گران معتقدند کوالکام و دیگر شرکت‌های مورد اتهام زیر بار هیچ حکمی نمی‌روند. اینکه هر کدام از این سه کمپانی بخواهند توپ را در زمین کوالکام بیندازند، احتمالی است که به واقعیت نزدیک است ولی هیچکدام از آنها هنوز درباره‌ی این پرونده صحبتی نکرده‌اند. پارکر ویژن همچنان از این موضوع روی خروجی‌های خبری صحبت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات