استفاده از روشی عجیب برای رفع آلودگی هوا در چین

جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
چین نیز مانند ایران از مشکلی به نام آلودگی هوا رنج می‌برد که علت اصلی آن نشر کربن دی‌اکسید در هوا است. هر چند دولت چین وعده داده که این مشکل را حل خواهد کرد اما موسسات محلی قبل از دولت استفاده از روشی عجیب را شروع کرده‌اند. در این روش مه غلیظی از طریق دستگاهی توپ مانندی به درون هوا شلیک می‌شود.
تبلیغات

موسسات محلی در چین با استفاده از روشی عجیب سعی دارند تا بر مشکل آلودگی هوا که گریبان‌گیر این کشور شده، غلبه کنند. در این روش می غلیظی به سمت نواحی ساختمانی و صنعتی شلیک می‌شود. این دستگاه که توسط شرکت تولید کننده‌ی ابزار ایمنی معدن ساخته شده، ابتدا برای حل مشکلات تنفسی کارکنان معدن در نظر گرفته شده بود اما از سال ۲۰۱۳ این شرکت ابعاد دستگاه خود را گسترش داده و آن را سازمان‌های دولتی به عنوان وسیله‌ای برای رفع آلودگی هوا معرفی کرده است.

این توپ‌ها مایعات را به قطرات بسیار ریز تبدیل کرده و در هوا پخش می‌کنند. این قطرات پس از برخورد با ذرات آلودگی آن‌ها را جمع کرده و همانند باران به زمین باز می‌گردند. بنابر گفته‌ی شرکت سازنده این دستگاه می‌تواند ذراتی با بزرگی بیشتر از ۱۰ میکرون را جمع‌آوری کند. هر چند این مقدار برای رفع تمامی آلودگی کافی نیست، اما تغییرات ایجاد شده توسط آن چشمگیر خواهند بود.

این دستگاه در دو نسخه‌ی ایستا و قابل حمل در قیمت‌های ۱۲ هزار ۴۰۰ و ۹۲ هزار و ۷۰۰ دلار به به فروش می‌رسد. این دستگاه با اقبال خوبی روبرو شده است و شهرداری‌ها در شهرهای مختلف چین سفارشات خود برای خرید آن را ارسال کرده‌اند.

این توپ‌ها می‌تواند ذرات مایع را تا ارتفاع ۶۰ و مسافت ۱۰۰ متر شلیک می‌کنند و قابل حمل بودن آن نیز باعث می‌شود تا بتوان آن را به مناطق مختلف شهر انتقال داد. هر چند این روش، راه‌حل نهایی برای رفع مشکل آلودگی نیست، اما می‌تواند فرصت کوچکی را در اختیار دولت چین قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات