۵۰۰ خودروی مک‌لارن ۶۷۵ ال تی اسپایدر در دو هفته پیش‌فروش شدند

پنج‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
مک‌لارن امسال مدل تغییر یافته‌ای از 650S را با نام 675LT تولید کرد. مدل سال ۲۰۱۶ این خودرو با نام 675LT Spider ساخته شده است و در تعداد محدود فروخته خواهد شد. نکته‌ی شگفت انگیز در پیش‌فروش خودرو این بود که تنها در مدت دو هفته تمام ۵۰۰ خودروی اعلام شده به فروش رسیدند.
تبلیغات

مک‌لارن 675LT در حال حاضر هم یک خودرو با تولید به تعداد محدود است اما مدل اسپایدر این خودرو نسبت به مدل فعلی در تعداد محدودتری تولید خواهد شد. بر اساس اعلام کمپانی مک‌لارن از این خودرو فقط ۵۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد و همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده بود دیگر هیچ‌گاه ساخته نمی‌شود. پس از اعلام مک‌لارن برای پیش‌فروش تنها پس از دو هفته تمام ۵۰۰ خودروی گفته شده پیش‌فروش شدند. با وجود کاربرد سقف فلزی معلق از نوع تاشو (folding hardtop) وزن کلی این خودرو تنها ۴۰ کیلوگرم از مدل کوپه‌ی 675LT بیشتر است. پیشتر از این در مدل 650S مک‌لارن هم از این نوع سقف استفاده شده بود.

توان این خودرو ۶۷۵ اسب‌بخار است و از یک پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری ۸ سیلندری با دو توربوشارژر استفاده می‌کند و از این نظر همانند 675LT است. اسپایدر در ۲.۹ ثانیه از حالت ایستا به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت رسیده و در ۸.۱ ثانیه هم به ۲۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. سرعت بیشینه‌ی ۳۲۷ کیلومتربرساعت برای این خودرو ثبت شده است. توان در دور ۷۱۰۰ به ۶۷۵ و گشتاور در دور موتور ۵۵۰۰ به مقدار بیشینه‌ی ۷۰۰ نیوتون‌متر می‌رسد. برای خودرویی که قیمتی بیش از ۳۵۰ هزار دلار دارد پیدا کردن ۵۰۰ خریدار آن هم در مدت فقط دو هفته به طور شگفت‌انگیزی تحسین‌برانگیز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات