خودروهای کاملا هوشمند تسلا تا دوسال دیگر وارد بازار می‌شوند

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
چندی پیش تسلا قابلیت Autopilot را برای خودروهای خود عرضه کرد، حال آنکه ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل این کمپانی اعلام کرده تا دو سال آینده این کمپانی خودروهای کاملا هوشمند خود را روانه‌ی بازار خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 تسلا چندی پیش سیستم Autopilot را برای خودروهای خود عرضه کرد. این خودروساز در نظر دارد تا سیستم کاملا هوشمند را در دو سال آینده برای خودروهایش عرضه کند. ایلان ماسک در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

 ما در حال توسعه‌ی خودروهای کاملا هوشمند خود هستیم و احتمالا تا دو سال آینده فرآیند توسعه‌ی این سیستم در خوروهای خود را تکمیل کرده و این محصولات را برای عرضه آماده خواهیم کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده پس از تکمیل این نوع محصول، یک سال دیگر نیاز زمان لازم خواهد بود تا سازمان‌های تنظیم کننده‌ی مقررات، مجوز‌های لازم برای تردد این خودرو را اعطا کرده و در نتیجه شاهد حضور خودروهای کاملا هوشمند تسلا در خیابان‌ها باشیم.

ماسک اضافه کرد:

من فکر می‌کنم تمام پیش نیاز‌ها و تمام ماژول‌های مورد نظر برای ساخت این خودروها را در دست داریم. تنها کافی است تا با بهبود وضعیت هر یک از قسمت‌های مورد نیاز، آن‌ها در کنار هم قرار داده و خودروی مورد نظر را در تمام شرایط مورد آزمایش قرار دهیم. پس از آن خودروی هوشمند تسلا آماده استفاده در جاده‌های عمومی است.

ماسک جزئیاتی را در مورد خودروی کاملا هوشمند تسلا ارائه نکرده، اما مشخص است که در زمان بندی‌های انجام شده برای عرضه‌ی این نوع خودرو به بازار تغییراتی ایجاد شده است. ایلان ماسک ۱۵ ماه پیش اعلام کرد که تا عرضه‌ی خودروهای کاملا هوشمند تسلا به بازار بیش از ۵ تا ۶ سال زمان باقی مانده است.

ایلان ماسک

این روزها بسیاری از خودروسازان درصدد توسعه‌ی خودروهای هوشمند خود هستند. از این میان می‌توان به جرات گفت که تسلا و گوگل بیش از سایرین به هدف خود دست یافته‌اند. گوگل نیز اعلام کرده که در نظر دارد تا ساعت هوشمند خود را تا سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار کند. براساس آخرین قانون وضع شده در ایالات کالیفرنیای آمریکا، خودروهای هوشمند ملزم به داشتن غربیلک فرمان هستند، تا در مواقع لزوم، راننده بتواند کنترل خود را در دست بگیرد، از این‌رو در صورت پابرجا بودن این قانون باید شاهد تغییراتی در خودروی هوشمند گوگل باشیم، مگر اینکه قوانین ایالتی تا آن زمان تغییراتی را به خود ببینند. در این رابطه گوگل از وجود چنین قانونی اظهار ناامیدی کرده، در حالی که ایلان ماسک از آن استقبال کرده است.

ماسک در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

هنوز این اجازه از سوی رگولاتوری‌ها برای تردد خودروهای هوشمند صادر نشده است. به طور حتم تردد این خودروها امنیت بالای خودروهای بدون سرنشین را در مقایسه با خودروهای بدون سرنشین نشان خواهد داد.

وی به این موضوع اشاره می‌کند که خودروهای هوشمند کاملا امن بوده و در مقایسه با خودروهایی که عوامل انسانی آن‌ها را هدایت می‌کنند، امنیت بیشتری را برای سرنشینان تامین می‌کنند. ماسک معتقد است که تردد این خودرو‌ها امنیت بالای آنها را به رگولاتوری‌ها ثابت خواهد کرد. با توجه به ثبت عملکرد خودروهای هوشمند در موارد اضطرار و مقایسه‌ی آن با عملکرد رانندگان در خودروهای هوشمند در آینده شاهد این موضوع خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات