پیش بینی‌ها از کاهش سود سامسونگ در سه ماهه‌ چهارم ۲۰۱۵ تا ۴ درصد حکایت دارد

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ بزرگ‌ترین کمپانی تولید‌کننده‌ی‌ گوشی‌های هوشمند در جهان است. با وجود عرضه‌ی بیشترین تعداد گوشی هوشمند در طول هر سال، این کمپانی در پنح فصل اخیر وضعیت چندان ایده‌آلی را همچون گذشته تجربه نکرده است. حال پیش‌بینی تحلیل‌گران بازار از کاهش ۴ درصدی سود این کمپانی در سه ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی حکایت دارد.
تبلیغات

 سامسونگ بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان است که پنج فصل اخیر را در وضعیت ایده‌آل همیشگی خود سپری نکرده است. این کمپانی در تلاش است تا با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار و تغییرات در طراحی محصولات خود، به روزهای درخشان گذشته باز گردد. اما وضعیت برای سامسونگ چندان خوب نیست و این کمپانی فروش چندان خوبی را برای گوشی‌های هوشمندش تجربه نمی‌کند. وجود رقبایی نظیر اپل و ظهور کمپانی‌های تازه کار اما کار بلدی نظیر شیائومی، هواوی و زد تی ای باعث شده تا سامسونگ در بازار‌های بزرگی نظیر چین با مشکلاتی روبه‌رو شود. در کنار این مسائل سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند نیز از هزینه‌های بازاریابی کلان و همچنین کاهش حاشیه‌‌ی سود در برخی گوشی‌های کمتر شده که همگی بهبود اوضاع برای سامسونگ را سخت‌تر از پیش کرده است.

در ابتدای هفته‌ی جاری، گزارش‌هایی منتشر شده که نشان از کاهش سود سامسونگ در سه ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی دارد. براساس گزارش‌های منتشر شده سود سامسونگ در فصل چهارم سال جاری میلادی با کاهشی ۴ درصدی روبرو شده و از ۶.۰۱ میلیارد دلار به کمتر از ۵.۷۶ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت که نشان از کاهش ۲۵۳.۹۱ میلیون دلاری دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که وضعیت در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی بهبود یافته است، چراکه با نگاهی به فصل چهارم سال ۲۰۱۴ می‌توان سود ۴.۷ میلیارد دلاری سامسونگ را دید که نشان از افزایش ۲۲ درصدی آن در مدت مشابه سال جاری دارد. سامسونگ سه ماهه‌ی چهارم سال گذشته‌ی میلادی را با کاهش ۳۷ درصد سود در مقایسه با سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۳ سپری کرد. شماری از گمانه‌ها نیز میزان کاهش سود سامسونگ را در بدترین حالت ۵.۱ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده‌اند. این پیش‌بینی پایین را باید برگرفته از کم رونق شدن بازار مربوط به تولید تراشه‌ها دانست. این بخش از کمپانی تبدیل به یک بخش پولساز برای سامسونگ شده است. البته کاهش فروشی که اخیرا گریبان گیر این بخش شده، می‌تواند روی درآمد‌های سامسونگ نیز تاثیرگذار باشد.

با کنار هم قراردادن فروش پایین گوشی‌های هوشمند، کم رونق شدن کسب و کار تولید تراشه، استقبال پایین از تلویزیون‌های سامسونگ و همچنین کاهش ادامه‌دار فروش پی‌سی‌ها، کاهش سود سامسونگ چندان دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. پیش‌بینی‌ها برای فصل اول ۲۰۱۶ نیز به همین ترتیب است. براساس تحلیل‌های صورت گرفته سامسونگ در جریان سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ بیش از ۵.۲۴ میلیارد دلار سود به جیب خواهد زد که با وجود افزایش ۳.۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال جاری، از روزهای خوب سامسونگ فاصله دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات