پردازنده‌ نوکلئون 2 ال‌جی روی نسل بعدی گوشی وی 10 قرار می‌گیرد

سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
همان طور که در زومیت خواندید، ال‌جی در تلاش است تا پردازنده‌ی اختصاصی خود را توسعه دهد. پس از پردازنده‌ی نوکلئون، این شرکت در تلاش برای ساخت پردازنده‌ی نوکلئون ۲ است. ابتدا انتظار می‌رفت این پردازنده در جی ۵ ال‌جی به کار گرفته شود اما ظاهرا ال‌جی قصد دارد تا از این پردازنده‌ی نه در جی ۵ بلکه در نسل بعدی گوشی وی ۱۰ خود برای اولین بار بهره ببرد.
تبلیغات

ال‌جی مدت‌ها است که قصد توسعه‌ی پردازنده‌ای قدرتمند را دارد و حالا شایعات جدید از چین خبر از استفاده از پردازنده‌ی نوکلئون ۲ در نسل بعدی گوشی وی ۱۰ می‌دهند. با توجه به این که گوشی وی ۱۰ به تازگی معرفی شده، نمی‌توان انتظار معرفی این گوشی را قبل از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی داشت.

جدیدترین پردازنده‌ی ال‌جی برخلاف انتظارات در جی ۵ به کار گرفته نخواهد شد چرا که به نظر می‌رسد در حال حاضر به اندازه‌ی کافی قدرتمند نیست. هر چند گفته می‌شد که نوکلئون ۲ حتی بهتر از پردازنده‌ی کرین ۹۵۰ هواوی عمل خواهد کرد اما به نظر می‌رسد این پردازنده‌ در حال حاضر آماده‌ی استفاده در گوشی‌های پرچمدار نیست. بنابر شایعات نوکلئون ۲ براساس روند ۱۶ نانومتری TSMC توسعه داده شده و از هسته‌های Cortex-A72 و Cortex-A53 بهره خواهد برد.

به علاوه پردازنده‌ی نوکلئون ۳ نیز برای رقابت با پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ سامسونگ که احتمالا در گوشی گلکسی اس ۷ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، روانه‌ی بازار می‌شود اما با توجه به روند کنونی به نظر نمی‌رسد ال‌جی بتواند به موقع وارد بازار رقابت شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات