درخواست کمک مخابرات ایران از وزارت ارتباطات برای افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت

یک‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش تعرفه‌های مخابراتی درخواست کمک کرد. این در خواست در حالی مطرح شده که پیش از این بارها وزارت ارتباطات افزایش تعرفه تلفن ثابت را رد کرده است.
تبلیغات

سید مصطفی سید هاشمی، رئیس هیأت مدیره مخابرات ایران در مجمع عمومی شرکت‌های استانی با اشاره به موضوع تعرفه‌های مخابراتی ،گفت:

از وزارت ارتباطات می‌خواهیم در زمینه تعرفه‌های مخابراتی به ما کمک کند تا بتوانیم طرح‌های توسعه‌ای را دنبال کنیم.

این درخواست در حالی مطرح شده که با ارائه مجوز ارتباطات ثابت به اپراتورهای اینترنتی، شرکت مخابرات دیگر در ارائه خدمات تلفن ثابت تنها نخواهد بود و شرکت‌هایی نظیر شاتل، آسیاتک، های‌وب، حلماگستر، صبانت و غیره به مردم خدمات تلفن ثابت را با فناوری‌های نوین ارائه خواهند داد. ایجاد این بازار رقابتی تعرفه‌ها را کاهش داده و می‌تواند مشترکان مخابرات را به مهاجرت از این شرکت به دیگر‌ شرکت‌ها سوق دهد.

از سویی همانطور که وزیر و دیگر مسئولان وزارت ارتباطات اشاره‌کرده‌اند، شرکت مخابرات ایران برای کسب درآمد بیشتر باید خدمات جدید را با کیفیت خوب در اختیار مشترکان قرار دهد. البته در همین همایش سیدهاشمی جواب درخواست کمک خود را در بخش دیگری از سخنانش پاسخ داد. او ورود به خدمات جدید در حوزه تجاری‌سازی و شبکه را الزامی دانست و اعلام کرد:

این خدمات باعث افزیش درآمد شرکت می‌شوند که ارائه خدمات ویدئو کنفرانس، گسترش وای‌فای و افزایش خدمات SLA از جمله آنهاست.

با توجه به موضع‌گیری‌های وزارت ارتباطات و دولت یازدهم برای افزایش ندادن تعرفه‌های خدمات مخابراتی و با توجه به ارائه پروانه‌های FCP برای ارائه خدمات تلفن ثابت به مردم، بعید به نظر می‌رسد تعرفه‌های تلفن ثابت افزایش یابد. از سویی با توجه به رشد استفاده کاربران از تماس‌های تحت برنامه‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی، افزایش تعرفه تلفن ثابت نه تنها به نفع شرکت مخابرات نخواهد بود بلکه می‌تواند استفاده کاربران از خدمات تلفن ثابت را به کمترین میزان خود در سال‌های گذشته برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات